W sobotę (18 października) przypada XI edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku”. Akcja odbędzie się jednocześnie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Podczas wieczoru wolontariusze będą namawiać kierowców, aby wykazali się odpowiedzialnością i bezpiecznie odwieźli swoich znajomych. Uczestnicy kampanii, na znak przyłączenia się do akcji, założą niebieską opaskę-bransoletkę, która oznaczać będzie deklarację, iż osoby te nie będą piły alkoholu.

Celem tego międzynarodowego przedsięwzięcia, zainspirowanego przez belgijską fundację Responsible Young Drivers, jest ograniczenie wypadków dyskotekowych oraz liczby nietrzeźwych kierowców na drogach.

XI edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku” odbędzie się m.in. dzięki zaangażowaniu ponad 150 wolontariuszy. Ochotnicy będą obecni w 42. klubach 36. polskich miast tj.: Gdańsk, Bartoszyce, Bydgoszcz, Bytów, Chełm, Częstochowa, Elbląg, Gorlice, Kielce, Kobyłka, Kościerzyna, Kraków, Lębork, Lublin, Łomża, Łódź, Malbork, Mielec, Mrągowo, Nidzica, Olsztyn, Opole, Piotrków Trybunalski, Poznań, Pruszcz Gdański, Skierniewice, Sopot, Starogard Gdański, Szczecin, Szczytno, Tczew, Tychy, Warszawa, Władysławowo, Wrocław oraz Zambrów.

W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami będą miały możliwość przebadania się alkomatem. Odpowiedzialni kierowcy zostaną nagrodzeni upominkami. Natomiast osoby, u których zostanie wykryty alkohol w wydychanym powietrzu, będą zachęcane do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu.

Wsparcia tegorocznej kampanii udzielili: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, DIAGEO, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, Fundacja Św. Krzysztofa oraz AISKO.

Źródło: UM Gdańsk

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.