Trójprzęsłowy most połączy lewy brzeg rzeki Odry Zachodniej i wyspę Ostrów Brdowski. Połączenie pozwoli na skomunikowanie szczecińskich terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park.

List intencyjny dotyczący budowy i zagospodarowania mostu na tereny Gryfia Biznes Park podpisali wojewoda zachodniopomorski Marcin Zydorowicz, prezydent Szczecina Piotr Krzystek, prezes spółki CRIST EKO Tomasz Kłodda, członek zarządu Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Krzysztof Łozowski i prokurent spółki Krzysztof Rewers, członek zarządu konsorcjum KSO Christoph Wallendorf oraz pełnomocnik zarządu Mars Finance 1 Piotr Słupski.

W liście znalazły się deklaracje spółki CRIST EKO, konsorcjum KSO, miasta Szczecin oraz wojewody. Spółka CRIS EKO, która do końca 2014 r. wybuduje most i będzie jego właścicielem zobowiązała się, że w okresie 5 lat od zakończenia budowy wystąpi do prezydenta Szczecina z wnioskiem o bezpłatne przekazanie mostu miastu. Jednocześnie w czasie, w którym spółka będzie mostem zarządzać i go utrzymywać, stała przeprawa na Ostrów Brdowski będzie dostępna publicznie - nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych podmiotów na równych zasadach.

Konsorcjum KSO zadeklarowało, że po uzyskaniu prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, na której ulokowana zostanie część przeprawy mostowej, przekaże działkę niezbędną do zapewnienia dostępu technicznego i prawidłowego użytkowania mostu miastu Szczecin. Zapewni również prawo odpłatnej służebności: przechodu, przejazdu i przesyłu niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej wszystkim podmiotom na  wyspach: Ostrów Brdowski i Gryfia.  Firmy korzystające z przeprawy będą partycypowały w kosztach utrzymania drogi, podatku, opłaty za użytkowane wieczyste i amortyzacji.

Po uzyskaniu przez miasto prawa do wieczystego użytkowania terenu, na którym powstanie przeprawa mostowa, wojewoda przystąpi do niezwłocznej komunalizacji tego terenu. Jeśli komunalizacja nie będzie możliwa, wojewoda sprzeda nieruchomość miastu za złotówkę.

Prezydent Szczecina będzie dążył do pozytywnego rozpatrzenia wniosku inwestora dotyczącego ustalenia drogi publicznej na moście. Rozpatrzy również wniosek inwestora  o zwolnienie z podatku od nieruchomości w związku z inwestycją.

Równocześnie wojewoda Marcin Zydorowicz poinformował o wydaniu pozwolenia na budowę mostu na Ostrów Brdowski. Inwestor do wniosku o pozwolenie na budowę dołączył m.in.: projekt budowlany, decyzję RDOŚ oraz decyzję ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej. W toku postępowania inwestycja została uzgodniona z Urzędem Morskim. W postępowaniu m.in. brał udział Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.

Podpisany list intencyjny był rozwinięciem zapisów listu z 14 czerwca 2012 r. dotyczącego aktywizacji terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park poprzez doprowadzenie infrastruktury technicznej i skomunikowanie terenów wyspy Ostrów Grabowski i Gryfia z miejską infrastrukturą drogową. List w 2012 podpisali: wojewoda zachodniopomorski, konsorcjum KSO, Stocznia Remontowa Gryfia, marszałek województwa, miasto Szczecin i Agencja Rozwoju Przemysłu.

Strony zaznaczyły, że zapisy listu tracą ważność w przypadku pojawienia się przeszkody prawnej do ich realizacji.

Źródło: Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.