Już trzeci rok z rzędu w Gdańsku wzrasta liczba osób jeżdżących na rowerach. Dzięki corocznym badaniom prowadzonym przez Biuro Rozwoju Gdańska wiadomo, że w okresie ostatnich dwóch lat ruch rowerowy w Gdańsku wzrósł o 33 proc.

Największy ruch rowerowy odnotowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W szczycie popołudniowym przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.

Badania prowadzone są corocznie od 2011 roku. Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w Gdańsku w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy.

Pomiary natężenia ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta Gdańska (w ubiegłych latach było to 35 punktów). - Dzięki dodatkowym lokalizacjom można lepiej poznać zachowania rowerzystów, tym bardziej, że do użytku oddano ważne inwestycje m.in.: kładkę pieszo-rowerową nad Obwodnicą przy węźle Karczemki, parking Park&Ride na pętli Świętokrzyska, czy drogę rowerowa wzdłuż ulicy 3 Maja - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.

Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom - nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12ºC do 25ºC.

- Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla - podsumowuje Kitliński.

Wyniki pomiarów mogą być zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.

Źródło: UM Gdańsk

Komentarze  
Jotgie
0 #1 Jotgie 2013-07-19 18:04
Większy ruch rowerowy = zmniejszenie korków dla samochodów. Gdańsk ma fajne ścieżki a nie jak np. w POZ - 200m -> przejście bez rowerów => 150m => to samo => 250m => tory tramwajowe... itd. Aż odechciewa się jazdy!
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.