W sierpniu oficjalnie opublikowano informację o upadłości 62 firm, mających zsumowany ostatni znany obrót na poziomie około 600 milionów złotych, zatrudniających łącznie ok. 1,6 tys. osób.

Od początku roku do końca sierpnia opublikowano orzeczenia o upadłości 559 polskich przedsiębiorstw, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio 647 opublikowanych upadłości.

W budownictwie i produkcji problemem jest niewystarczająca liczba zamówień. Analizując wyniki finansowe firm, które znalazły się na liście upadłości, zauważyć można tendencję stopniowego spadku obrotów w ciągu ostatnich trzech lat większości firm produkcyjnych i budowlanych.

Firmy transportowe i z branży spożywczej, których upadłość ogłoszono w sierpniu, były w zgoła odmiennej sytuacji – raczej systematycznie zwiększały w ostatnich trzech latach swoją sprzedaż. Poprawiały one także w większości w ciągu tych trzech lat swoje wskaźniki rentowności obrotu, płynności finansowej i zadłużenia. Problemy pojawiły się wśród firm wyspecjalizowanych w przewozie żywności na wschód. Ale już w poprzednich miesiącach popyt na usługi transportowe praktycznie nie rósł. Sytuację pogarszały duża konkurencja i rozdrobnienie na rynku, co pociągało za sobą w ostatnim czasie niskie ceny i osiągane marże.

Wciąż najwięcej upadłości jest w sektorze usług. Do upadających firm informatycznych, hotelarsko-gastronomicznych czy związanych z rynkiem nieruchomości, dołączyły w sierpniu firmy zajmujące się odpadami oraz poligraficzne.

Źródło: Euler Hermes

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.