budowa 06Od grudnia ub.r. kierowcy mogą już korzystać z zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Oddanie tej drogi do użytku pozwoliło uzupełnić nowy układ komunikacyjny na obejściu miasta i wyprowadzić ruch tranzytowy. W budowie jest kolejny odcinek drogi ekspresowej, łączący węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach.

Trwają prace przy obiektach inżynierskich, budowie nasypów i wykopów pod przyszłą trasę. W styczniu 2017 roku wprowadzony zostanie objazd w ciągu drogi wojewódzkiej 824 co pozwoli rozpocząć budowę wiaduktu na przyszłym węźle Puławy Wschód. Realizacja blisko 12-kilometrowej trasy zakończy się na przełomie kwietnia i maja 2018 roku.

Wiosną 2017 roku rozpoczną się natomiast prace przy budowie S17 od węzła Kurów Zachód w kierunku Warszawy. Na pierwszy z odcinków, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, uzyskano już decyzję ZRID. W styczniu 2017 roku GDDKiA spodziewa się kolejnych trzech. Jednej podpisanej przez wojewodę lubelskiego (granica województw - Skrudki) i dwóch przez mazowieckiego (Garwolin – Gończyce i Gończyce – granica województw). Wojewoda mazowiecki rozpatruje też wniosek o ZRID na odcinek od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina, a wykonawca dwóch kolejnych odcinków (od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz obwodnicy Kołbieli) pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków. W drugiej połowie roku prace będą prowadzone na ponad 95 kilometrach przyszłej S17.

Kolejne plany na 2017 rok to wyłonienie wykonawców drogi ekspresowej S19 od Lublina do granicy z województwem podkarpackim oraz obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17. Będą również przygotowywane przebudowy istniejących dróg krajowych, których realizację przewidziano w następnych latach. Jeszcze w 2017 roku powinna rozpocząć się przebudowa blisko 11-kilometrowego odcinka DK48 od Krępy do skrzyżowania z S19 koło Kocka. Na 2018 roku zaplanowano rozpoczęcie przebudowy kolejnych dróg: DK17 od Zamościa do Łabuń (5,5 km), DK63 od Łukowa do granicy z woj. mazowieckim (11,4 km), DK74 pomiędzy Jarosławcem i Miączynem (4,3 km) oraz od Frampola do Gorajca (ok. 7,4 km). W 2019 roku zaplanowano początek przebudowy dalszego odcinka od Gorajca do Szczebrzeszyna, a po opracowaniu dokumentacji także nowego przebiegu DK74 na wysokości Gorajca.

Źródło: GDDKiA O/Lublin

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.