contentmap_plugin

edroga162Zakończyła się budowa tunelu pod Martwą Wisłą. W tej chwili trwają ostatnie odbiory tej inwestycji. Nie wyznaczono jeszcze oficjalnej daty oddania do użytku, ale „dzień otwarty tunelu” zaplanowano na 23 kwietnia.

Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą to gigantyczne przedsięwzięcie. Ten fragment Trasy Słowackiego, o długości całkowitej 1,4 km, przebiega pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli ma po dwa pasy ruchu. Tunel wykonany został metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine).

Od strony zachodniej wlot do tunelu znajduje się w okolicy ul. Wielopole, od wschodniej w okolicy ul. Kujawskiej. Tunel nie tylko łączy gdańską Letnicę z rejonem Westerplatte i Portem Północnym. Jest też najważniejszym elementem Trasy Słowackiego, która, wraz z Trasą Sucharskiego, stanowi tzw. „ramę komunikacyjną” Gdańska. Koszt budowy odcinka tunelowego to 885 mln zł.

- Z tunelu zapewne skorzystają mieszkańcy Gdańska jadący w kierunku Elbląga i Warszawy. Pozwoli on też odciążyć nieco drogi w centrum miasta i wpłynie na rozwój funkcji portowych i logistycznych w okolicach Portu Północnego – powiedział prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

23 kwietnia tunelem przejadą rowerzyści, następnie przebiegną nim biegacze i przespacerują się piesi.

Źródło: UM Gdańsk

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.