contentmap_plugin

IMG 049217 grudnia otwarta dla ruchu zostanie zmodernizowana ulica Chodkiewicza. Inwestycja kosztowała 23 mln zł i pozyskano na nią dofinansowanie unijne. Dzięki przebudowie tramwaje będą kursować szybciej, a rowerzyści skorzystają z bezpiecznej ścieżki rowerowej.

Inwestycja polegała na gruntownej przebudowie całej infrastruktury znajdującej się w obrębie ulicy oraz sieci biegnących pod ziemią. W 2012 zrealizowany został pierwszy etap tej inwestycji, kosztujący 17 mln zł. Drugi etap objął odcinek od ul. Wawrzyniaka do Wyszyńskiego. Po modernizacji ulica stała się miejscem bezpiecznym dla kierowców, pieszych, rowerzystów, pasażerów. Mieszkańcy północnej części Śródmieścia i Bielaw zyskali lepsze połączenie z centrum. Z punktu widzenia całego miasta szczególnie istotny jest fakt, że to jedno z pierwszych zadań w nowej perspektywie unijnej do roku 2020, na które pozyskano dofinansowanie unijne w kwocie 13,5 mln zł.

Tramwaje na ulicy Chodkiewicza pokonają kilometrowy odcinek bez ograniczeń prędkości, co sprawi, że do pętli Bielawy dojadą minutę szybciej. Na przystankach ustawiono nowe wiaty, a przy nich zainstalowano elektroniczne wyświetlacze z rozkładem jazdy. Można na nich sprawdzić nie tylko godzinę odjazdu, ale wyświetlane są też istotne komunikaty o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji oraz ważnych wydarzeniach w mieście. Na rozjazdach zastosowano automatyczne zwrotnice.

Piesi zyskali równe, szerokie chodniki wyłożone estetyczną kostką. Wzdłuż ulicy powstał ciąg rowerowy. Nawierzchnię, zgodnie z uwagami rowerzystów, wykonano z asfaltu. Zastosowano też trwałe oznakowanie grubowarstwowe, dzięki któremu lepiej widoczne są między innymi przejścia dla pieszych. Ulica stała się też, za sprawą obniżonych krawężników i elementów ryflowanych (z wypustkami), miejscem bardziej przyjaznym dla osób niepełnosprawnych i starszych. Skrzyżowania są czytelnie oznakowane, poprawiona została ich geometria. Wytyczono też 50 miejsc parkingowych. Po wymianie lamp ulica jest lepiej doświetlona.

Przyjęte rozwiązania technologiczne przez długi czas będą gwarantować dobry stan nawierzchni. Również na etapie pierwszych prac wprowadzono zmiany w konstrukcji podłoża, by jezdnia nie była podatna - mimo trudnych warunków gruntowych - na odkształcenia. Grubość podbudowy liczy ponad 1 metr. Dużą uwagę, ze względu na śródmiejski charakter ulicy, zwrócono na estetykę. Sieć trakcyjną i oświetlenie zainstalowano na stylowych słupach (tak zwanych bydgoskich pastorałach).

Źródło: UM Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.