contentmap_plugin

edroga002Nowy odcinek drogi wojewódzkiej połączył autostradę A4 z drogą gminną w Mokrzyskach. Docelowo powstanie połączenie autostrady A4 na odcinku Kraków – Tarnów z drogą wojewódzką nr 768 Koszyce – Brzesko.

- Cieszę się, że ten ważny element włączenia dróg regionalnych do wybudowanej autostrady stał się faktem. Dla nas jest ważne by połączyć wszystkie drogi regionalne z węzłami autostradowymi. W tym przypadku realizowaliśmy inwestycje, która kosztowała prawie 40 mln zł i oddana została na przestrzeni 1,5 roku – mówił marszałek Marek Sowa podczas uroczystego otwarcia drogi. - Takich inwestycji mamy więcej, będą budowane zjazdy w Podłężu, Bochni i Wierzchosławicach. Wówczas będzie można powiedzieć, że we wschodniej Małopolsce będziemy mieli skomunikowaną autostradę ze wszystkimi drogami regionalnymi - dodał.  

W pierwszym etapie tej inwestycji powstała droga o długości 4,3 km, biegnąca od węzła autostradowego „Brzesko” do skrzyżowania z drogą gminną nr 250691 w Mokrzyskach (ul. Zagrodzka). Do momentu zakończenia drugiego etapu inwestycji, nowa droga i istniejąca DW 768 zostaną połączone przez odcinek drogi gminnej w Mokrzyskach.

W ramach inwestycji powstały również drogi serwisowe, skrzyżowania z drogami powiatowymi oraz drogą gminną, estakada (w tym most nad rzeką Uszewka i wiadukt nad drogą gminną - ul. Trakt Królewski i mury oporowe na dojazdach do mostów), obiekty inżynierskie (przepusty, przejścia dla zwierząt), chodniki oraz zatoczki autobusowe.

Dzięki budowie nowej drogi powstał bezpośredni dojazd do autostrady A4 z terenów po jej północnej stronie, a ruch tranzytowy omija Mokrzyska. Oprócz oczywistych korzyści dla kierowców, takich jak poprawa dostępności autostrady A4, krótszy czas przejazdu czy lepsza jakość infrastruktury drogowej w tym rejonie, poprawiło się bezpieczeństwo pieszych i uczestników lokalnego ruchu w centrum Mokrzysk. Zmniejszył się poziom zanieczyszczeń i hałasu. Poprawił się również dostęp do stref aktywności gospodarczej.

Nowy odcinek powstał w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą była firma Skanska.

Budowa drogi kosztowała 39,6 mln zł, z tego 31,5 mln to dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach MRPO 2007-13. Pozostała kwota pochodziła z budżetu województwa (8,1 mln zł). Inwestycję rozpoczęto w połowie maja 2013 roku i zakończono 30 września br.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.