Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dla budowy nowego mostu przez Odrę w Opolu wraz z drogami dojazdowymi i obiektami umożliwiającymi włączenie się do układu komunikacyjnego miasta.
Budowa Trasy Średnicowej, łączącej ulicę Prószkowską z ul. Struga i nowej przeprawy przez Odrę ma rozładować korki w śródmieściu Opola. Trasa Średnicowa zapewni sprawny dojazd kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców Zaodrza i aglomeracji opolskiej do centrum. W ramach inwestycji powstaną również ścieżka rowerowa oraz ekrany akustyczne chroniące mieszkańców Pasieki przed hałasem linii kolejowej Opole Wrocław. Szacunkowy koszt tej inwestycji to 120 mln zł.
W ubiegłym roku odbyły się konsultacje społeczne, w których wzięło udział prawie 23,5 tysiąca mieszkańców. Opolanie opowiedzieli się zarówno za koniecznością budowy Trasy Średnicowej, jak i obwodnicy południowej. Wskazali też, że jako pierwsza powinna powstać Trasa Średnicowa.
82% głosujących uznało, że miasto powinno wybudować nowy most przez Odrę, który będzie częścią Trasy Średnicowej, łączącej Zaodrze z Centrum.
90% głosujących stwierdziło, że miasto powinno też wybudować nowy most przez Odrę, który będzie częścią obwodnicy południowej, łączącej południową część miasta z obwodnicą północną przy rondzie na ul. Strzeleckiej
63% głosujących chce, aby najpierw wybudowano Trasę Średnicową, 37% wybrało natomiast obwodnicę południową.
Źródło: UM Opole