budowa 08Przetarg na budowę siedmiu odcinków trasy S5, w tym północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, ogłoszono w 2014 roku. Inwestycję ujęto także w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. W ubiegłym roku wybrano wykonawców zadania i podpisano umowy. Obecnie kończą się prace projektowe, a budowlane rozpoczną się za rok. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2019 rok.

- Budowa drogi S5 to największa inwestycja w regionie, która będzie wspierać rozwój miasta - mówił prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - Zapewni powiązanie Bydgoszczy między innymi z autostradami A1 Śląsk-Łódź-Gdańsk oraz A2 Warszawa-Poznań-Berlin. Poza tym pozwoli wyprowadzić z miasta znaczną część ruchu tranzytowego. Warto dodać, że równocześnie rozbudujemy ulicę Grunwaldzką, która stanie się głównym połączeniem miasta z trasą ekspresową. Trwa obecnie procedura związana z wyborem wykonawcy tego zadania.

Przetarg na przebudowę ul. Grunwaldzkiej ogłoszony został w połowie kwietnia. Zmodernizowany zostanie odcinek od węzła Zachodniego do granicy miasta.

Przebudowa ul. Grunwaldzkiej będzie, obok modernizacji ul. Kujawskiej i budowy przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej, największym miejskim przedsięwzięciem realizowanym w najbliższych latach. Jego finisz również planowany jest na 2019 rok. Budowa będzie etapowana tak, by zminimalizować utrudnienia ważnym połączeniu węzła Zachodniego z Osową Górą. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się na Osowej Górze. Rozbudowa Grunwaldzkiej zostanie zgłoszona do Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, co umożliwi dofinansowanie inwestycji w oparciu o fundusze europejskie.

W ubiegłym roku drogowcy opracowali projekt budowlany. Przewiduje on budowę dwóch jezdni jednokierunkowych po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całym odcinku. Dodatkowo na odcinku od ulicy Skośnej do ulicy Flisackiej w kierunku centrum miasta projektowany jest trzeci pas ruchu przeznaczony jedynie dla autobusów komunikacji publicznej. Konieczna jest również przebudowa wszystkich skrzyżowań z ulicami poprzecznymi.

Dokumentacją projektową objęte zostały również odcinki ulic poprzecznych, których przebudowa okazała się niezbędna ze względu na projektowane zmiany w układzie drogowym. Przebudowie ulegną między innymi fragmenty ulic: Czaplej, Łowiskowej, Zimorodkowej, Wroniej, Perliczej, Skośnej, Kolbego, Papuziej, Przejście, Filtrowej, Okopowej, Zielonej, Flisackiej i Wyrzyskiej.

Źródło: UM Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.