Do 19 firm z Polski i Europy, które przeszły pozytywnie przez pierwszy etap przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika, wysłano zaproszenia do składnia ofert cenowych. GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą przed końcem br.
Do drugiego etapu zaproszono wykonawców, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Piętnastu wykonawców zainteresowanych jest realizacją trzech odcinków, trzech wykonawców jednym, a dwa odcinki zamierza budować jedna z firm. Przy ocenie ofert będzie uwzględniane skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).
Przetarg na odcinek Lublin – Kraśnik podzielono na trzy części: od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża (ok. 12 km), od w. Niedrzwica Duża – do w. Kraśnik Północ (ok. 20 km) oraz od w. Kraśnik Północ do w. Kraśnik Południe (ok. 10 km). Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy o łącznej długości ok. 42 km. Dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku początkowo będzie prowadziła wzdłuż obecnej DK 19, aby na wysokości Strzeszkowic odbić na wschód omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę. W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK 19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę 5 węzłów drogowych, 4 par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, 9 przejść dla zwierząt i 3 kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”).
Źródło: GDDKiA