edroga5168 stycznia w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawców, związków zawodowych a także eksperci w zakresie projektowania i budowy dróg.

- Celem naszego spotkania jest wypracowanie najbardziej optymalnych mechanizmów, dzięki którym budowa nowoczesnych i bezpiecznych dróg w Polsce, ujętych w ramach niedoszacowanego programu drogowego, będzie możliwa - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zostały ujęte zadania, których wartość wynosi ok. 198 mld zł. Tymczasem na realizację programu zostały przewidziane środki w wysokości 107 mld zł. - Intensywnie pracujemy nad koncepcją ograniczenia kosztów budowy dróg bez obniżania standardów jakości i bezpieczeństwa - dodał Jerzy Szmit.

Współpraca ze środowiskiem eksperckim w zakresie drogownictwa, w tym ze środowiskami naukowymi, będzie dotyczyła kilku obszarów:
- zmian prawnych, koniecznych do usprawnienia przygotowania procesu inwestycyjnego, w tym także ustawy prawo zamówień publicznych,
- zmian technologicznych, w tym dotyczących wytycznych projektowych i technologii budowy oraz otwarcia na nowe technologie,
- powołania forum kontraktowego, w ramach którego zgłaszane będą konkretne rozwiązania, mogące wpłynąć na przyspieszenie i optymalizację realizacji inwestycji, także pod kątem kosztów,
- działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.  

Piątkowe spotkanie było pierwszym z zaplanowanej serii konsultacji, których celem jest dialog i współpraca strony publicznej z wykonawcami.

Źródło: MIB

Komentarze  
Andrzej
0 #1 Andrzej 2016-01-12 15:21
Ciekawe co tez ci specjalisci uradzili? Pewnie Lamia sobie glowy jak by tutaj gdzies zaoszczedzic.A moze tak na materialach? Tylko trzeba tak budowac zeby wytrzymalo 4 lata a potem to moze byc polop.A moze tak zaoszczedzic na wykonawcach?Ciekawe czy ktos wpadl na ten genialny pomysl ze moze by tak dac oszczedzac wykonawcom.Przeciez to takie proste.Trzeba pozwolic im efektywnej budowac.A jak? Ano pozwolic im na lepsza organizacje pracy.A to mozna zrobic przez nowoczesny system projektowania.Wiem ze jestem juz nudny i powtarzam to jak Mantre ale tak dlugo jak dlugo projektowanie w oodelu (a moze nawet i BIM) nie bedzie obowiazkowe (przynajhmniej dla drog krajowych) tak dlugo nie mozna mowic o oszczednosciach poprzez poprawe organizacji budow.Tylko kto tego slucha? Toz ministry-niewazne w jakim rzadzie- t5o jakies przypadki z lapanki badz nadania a nie fachowcy.Ich zastepcy to tylko poklosie swoich szefow a reszta to zgraja niekompetemtnych klakierow majaca wiedze z pierwszej epoki lodowcowej.Wiec kto moze taki system wprowadzic i wymoc? Ano nikt.Zbieraja sie rozne gremia (w gruncie rzeczy to ta sama niekompetentna klika) i radza o tym jak wyprostowac to kolo zamiast po prostu je wymienic.Nie moga wpasc na pomysl ze jak kolo jest scentrowane to zadna wymiana nie pomoze i najtaniej i najszybciej jest je wymienic na noawe.Ale nie "nowe-takie samo" tylko "nowe-nowsze".Oczywiscie klika nie za bardzo chce do tego dopuscic bo -nie daj
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.