contentmap_plugin

P6020238Trwa modernizacja drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Tucholę i Świecie. Drogowcy poszerzają jezdnie i budują obejście Płazowa, powstają też ciągi pieszo-rowerowe.

 

- To jedna z największych inwestycji w ramach naszego Regionalnego Programu Operacyjnego, które realizujemy z myślą o poprawie bezpieczeństwa kierowców i mieszkańców. Na trasie Tuchola-Świecie odseparujemy ruch pieszy i rowerowy, poprawi się też przejezdność drogi, po której pojazdy będą poruszać się sprawniej – tłumaczy marszałek Piotr Całbecki.

Droga wojewódzka nr 240 to trasa, na której notowane są największe natężenia ruchu: w ciągu doby jeździ nią od 6 do 11 tysięcy pojazdów. Umożliwia mieszkańcom powiatów świeckiego i tucholskiego dojazd do drogi krajowej nr 22, a wkrótce także do budowanej drogi ekspresowej S5. To również część ważnego szlaku pomiędzy autostradą A1 i środkowym Pobrzeżem Bałtyku, z którego najwięcej kierowców korzysta w sezonie letnim.

Na przebudowę dwóch, liczących łącznie 16 kilometrów odcinków drogi, Urząd Marszałkowski wyda w sumie 72 miliony złotych. Dzięki współpracy z samorządami lokalnymi przy trasie powstaną też ciągi pieszo-rowerowe. Prace prowadzi firma Skanska, która we wrześniu przejęła plac budowy i rozpoczęła szereg robót budowlanych.

W Tucholi trwają aktualnie prace przy nowych przyłączach wodociągowych na ul. Warszawskiej oraz przy rozbudowie sieci kanalizacyjnej na ul. Świeckiej. W trakcie robót kierowcy muszą liczyć się z tymczasowymi utrudnieniami - ruchem wahadłowym, który jest sterowany sygnalizacją świetlną.

Szereg prac prowadzonych jest w Płazowie. Po południowej stronie wsi drogowcy budują nowe obejście tej miejscowości. Na kilku odcinkach ułożono już podbudowę z kruszywa oraz pierwsze warstwy asfaltu. Przy realizacji tego fragmentu inwestycji udało się uniknąć wyburzeń i dużej ingerencji w tereny zabudowane. Na tym odcinku drogi powstaną też miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz autobusów, a także punkt kontroli i ważenia pojazdów. W okolicach Płazowa trwają też prace związane z poszerzaniem jezdni, układane są warstwy konstrukcyjne. Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i otrzyma szerokość 7 metrów.

Pomiędzy Rudzkim Mostem i Płazowem trwają prace ziemne związane z budową ścieżki pieszo-rowerowej. W Rudzkim Moście ekipy budowlane prowadzą też roboty związane z korektą przebiegu drogi. Po modernizacji trasa nie będzie już miała tak ostrych zakrętów. Z kolei na 3-kilometrowym odcinku trasy w powiecie świeckim (Polski Konopat-Terespol Pomorski) zakończyła się większość prac przy kanalizacji deszczowej. Na okres letni zaplanowano remont wiaduktu nad linią kolejową w Terespolu Pomorskim, przy którym powstanie też kładka dla pieszych i rowerzystów.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest jesienią.

Wśród innych dużych inwestycji na drogach wojewódzkich, na których trwają już zaawansowane prace budowlane, są przebudowy tras:
- ze Żnina do granicy województwa (nr 251),
- z Brześcia do Kowala (nr 265),
- ze Stolna do Wąbrzeźna (nr 548),
- z Lipna do granicy województwa (nr 559).

Źródło: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy/ Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.