contentmap_plugin

budowa 12Pod koniec lipca ruszą prace przy budowie nowego odcinka DW 432 Grzymysławice – Obłaczkowo (woj. wielkopolskie, powiat wrzesiński). Około 2,7-kilometrowy fragment drogi ominie powstającą w tym miejscu fabrykę Volkswagena. Inwestycję, na zlecenie Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, zrealizuje firma Skanska. Wartość prac wyniesie ponad 15 mln zł.

W ramach inwestycji zostanie zmieniony przebieg drogi wojewódzkiej nr 432 na odcinku Grzymysławice – Obłaczkowo, w powiecie wrzesińskim. Konieczność wykonania nowej drogi jest związana z budową fabryki Volkswagena. Istniejący przebieg drogi częściowo koliduje z powstającą fabryką.

Nowo projektowana droga wojewódzka będzie miała ok. 2,7 km długości, 7 metrów szerokości, 2 pasy ruchu, obustronne pobocza o szerokości 2 metrów. Rowerzyści i piesi zyskają dwukierunkową ścieżkę o szerokości 3 metrów. - W celu zwiększenia bezpieczeństwa i płynności przejazdu powstaną 2 ronda – mówi Marcin Borowczyk z firmy Skanska. - Jedno w miejscu krzyżowania się DW 432 z drogą krajową nr 15 i drogą gminną, drugie w miejscu krzyżowania się DW 432 z drogą powiatową 2930 P i gminną. Wybudowane zostanie również skrzyżowanie z drogą gminną.

Ponadto, w miejscu przecięcia DW nr 432 z linią kolejową relacji Oleśnica – Chojnice powstanie jednoprzęsłowy wiadukt drogowy, którego całkowita długość ze skrzydłami wyniesie ponad 54 m. Znajdzie się na nim jezdnia o szerokości 8 metrów i ścieżka pieszo-rowerowa.

- Prace ruszą w ostatnim tygodniu lipca – mówi Judyta Mularczyk, kierownik budowy. - Rozpoczniemy od robót przygotowawczych i odhumusowania terenu. W sierpniu planujemy rozpocząć budowę skrzyżowań. Do końca roku przewidujemy wykonanie znacznej części robót drogowych i sfinalizowanie prac przy budowie rond.

Kontrakt będzie realizowany przy wykorzystaniu technologii 3D. Podczas wykonywania robót ziemnych i nawierzchniowych Skanska będzie korzystać z maszyn wyposażonych w systemy automatycznego sterowania. Przygotowano już trójwymiarowy model inwestycji, który pozwoli na realizację prac z bardzo dużą precyzją.  

Zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec kwietnia 2017 roku. Do tego czasu utrudniony będzie dojazd do Wrześni od strony Środy Wlkp. Ruch lokalny będzie możliwy przez Chwalibogowo.

Technologia 3D

- Już od etapu planowania, poprzez realizację, aż do użytkowania wykorzystujemy BIM, czyli proces inteligentnego zarządzania informacją w trakcie cyklu życia obiektu. Dzięki BIM tworzymy nowy wymiar i jakość pracy. Wykorzystanie tej technologii ma efektywny wpływ na wykorzystanie zasobów w ramach projektu, zapewnia lepsze przygotowanie oraz koordynację prac w trakcie realizacji inwestycji. BIM na budowie to przede wszystkim efektywność, bezpieczeństwo, precyzja wykonania, nowa jakość, szybsza praca, wyższa wydajność i mobilność na budowie. To nie narzędzie usprawniające pracę, ale przede wszystkim proces inteligentnego zarządzania informacjami na projekcie – mówi Aleksander Szerner, menadżer wsparcia technicznego, Skanska. - W ciągu kilku lat wdrożyliśmy BIM na różnych rodzajach budów na całym świecie, zarówno inżynieryjnych, jak i kubaturowych, dużych i mniejszych, m.in. na budowie biurowca Malta House w Poznaniu, centrum przeładunkowego i oddziału UPS w Strykowie, na budowie zbiornika retencyjnego na rzece Serafie, rozbudowie DW nr 637, a także podczas projektowania i przebudowy małych dróg gminnych w gminie Iłowa.  
 
Źródło: Skanska

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.