Obw KoscierzynyGDDKiA w Gdańsku otworzyła obwodnicę Kościerzyny. Jej realizacja trwała 3 lata i kosztowała 168 mln zł brutto. Inwestycję w formule „projektuj i buduj” wykonało konsorcjum firm z Grupy Strabag.

Nowa trasa ma 7,6 km długości oraz 2 pasy w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1). Oprócz samej drogi konsorcjum wybudowało cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższej kategorii - „Kościerzyna Zachód”, „Kościerzyna Południe”, „Kościerzyna Wschód” oraz „Wieżyca”, posiadające rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.

Ponadto, w ramach inwestycji powstały: przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Powstał również 122-metrowy wiadukt nad liniami kolejowymi i kilka wiaduktów drogowych. Wykonawca zamontował ekrany akustyczne i posadził zieleń izolacyjną. W realizacji inwestycji nie zabrakło również przebudowy i budowy dróg dojazdowych.

Kościerzyna do tej pory była jednym z najbardziej zakorkowanych miast w województwie pomorskim, gdyż przecinają się w niej trasy, po których odbywał się ruch tranzytowy: DK 20 Stargard Szczeciński - Gdynia i DW 214, a także DW 221, łącząca miasto z Gdańskiem. Obwodnica omija miasto od południa i wyprowadza ciężkie pojazdy z gęstej zabudowy.

Źródło: Strabag

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.