budowaOtwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi S6 na odcinku Kołobrzeg Zachód - Ustronie Morskie. Jest to już ostatni z sześciu odcinków drogi S6 między Goleniowem a Koszalinem. Wcześniej zapoznano się z propozycjami wykonawców na budowę odcinków: Kiełpino – Kołobrzeg Zachód, Goleniów – Nowogard, Nowogard – Płoty, Ustronie Morskie – początek obwodnicy Koszalina i Sianowa oraz Płoty – Kiełpino.

W przetargu na budowę S6 między Kołobrzegiem a Ustroniem Morskim wpłynęło łącznie 7 ofert, wśród których najniższą cenę, niespełna 343 mln zł, zaoferowała firma Bilfinger.

Kryteriami przetargu są w 90% cena, a w 10% okres gwarancji. Wszyscy wykonawcy zaproponowali maksymalną, 10-letnią gwarancję na swoje prace. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia około 486,5 mln zł brutto. Najdroższa złożona oferta nie przekraczała tego kosztorysu, wyniosła bowiem 411,85 mln zł.

Odcinek Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie będzie miał długość 14,7 km. Będzie przebiegał na południe od Kołobrzegu. Droga będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach tego zadania zostanie również wybudowany etap IIIA obwodnicy Kołobrzegu w ciągu drogi krajowej nr 11 o długości 1,9 km.

Droga ekspresowa S6 na tym odcinku wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą. Planowany odcinek drogi biegnie w nowym śladzie. Rozpoczyna się za węzłem Kołobrzeg Zachód z DW nr 162, następnie estakadą o długości około 680 metrów przecina dolinę rzeki Parsęta i od południa omija Kołobrzeg. Na przecięciu z DW nr 163 zlokalizowano węzeł Kołobrzeg Wschód. Odcinek kończy się na węźle z drogą powiatową, Ustronie Morskie.

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą Pomorza, łączącą Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk i Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.