Drogi i mosty

Ryzykowne kontraktyZostał otwarty jeden z ostatnich przetargów autostradowych. Rząd oszczędził kolejne 560 mln zł. Firmy budowlane będą miały problemy – wieszczą eksperci – napisała Agnieszka Stefańska w „Rzeczpospolitej”.

Otwarte zostały przetargi na budowę dwóch fragmentów trasy A4 z Rzeszowa do Korczowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała na 47 km autostrady wydać 2,35 mld zł. Najniższe oferty opiewają na 1,76 mld zł.

Niemcy nie zgadzają się z wynikiem przetargu na A2Odwołania do przetargu na budowę autostrady z Łodzi do Warszawy dotyczą trzech z pięciu odcinków – poinformowała „Rzeczpospolita”.

Z wynikiem nie zgadza się Hermann Kirchner Polska. Firma twierdzi, że oferta China Overseas Engineering Group na budowę 29,2 km trasy została podpisana przez osobę, która nie miała do tego prawa. Niemcy uważają również, że cena zaproponowana przez China Overseas Engineering jest za niska. Spółka Johann BUNTE Bauunternehmung nie zgadza się zaś w wynikiem przetargu na dwa kolejne odcinki.

8 mld zł potrzeba na likwidację koleinDo natychmiastowego remontu jest około 5 tys. z ponad 17 tys. km dróg krajowych. Do końca roku drogowcy załatają niespełna 1 tys. km głównych tras – szacuje Gazeta Prawna.

Dotąd remonty zakończyły się zaledwie na 100 km. Tempo modernizacji spada, tegoroczny wynik jest nawet dwa razy mniejszy niż w poprzednich latach – ocenia GP.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że w tym roku na remonty dróg wyda 2,3 mld zł. Według tegorocznego raportu z oceny stanu dróg wszystkie potrzeby remontowe na sieci krajowej sięgają wartości 8 mld zł.

Biura projektowe: nastał czas ostrej konkurencjiKryzys spowodował wstrzymanie wielu inwestycji przemysłowych, konieczność ponownej analizy i wyboru korzystniejszej opcji ich przyszłej realizacji. Gorsza koniunktura w sektorze budowlanym spowodowała zaostrzenie konkurencji – napisał Nowy Przemysł.

Wstrzymanie wielu inwestycji i brak decyzji o rozpoczęciu nowych spowodowały, że nawet najwięksi zmuszeni zostali do poszukiwania nowych zleceń, decydując się często na projekty jeszcze kilkanaście miesięcy temu leżące poza ich obszarem zainteresowania. Brak dużych zleceń to zagęszczenie list potencjalnych wykonawców – podkreśla Nowy Przemysł.

Polska w czołówce drogowych nakładówPod względem wielkości nakładów na infrastrukturę drogową niekwestionowanym liderem w 2007 roku była Francja. Polska w tym rankingu znalazła się na piątej pozycji, za Niemcami, Hiszpanią i Wielką Brytanią.

Nakłady na infrastrukturę drogową w naszym kraju były jednak w wysokości niespełna jednej czwartej środków jakie w 2007 roku wydatkowała Francja oraz niespełna połową tego co wydała Hiszpania. Z kolei pod względem wielkości nakładów w przeliczeniu na kilometr na drugiej pozycji znalazła się Polska wraz ze Słowenią i Wielką Brytanią. Liderem w tej kategorii była Portugalia.

Beta znikaNapis „beta” na naszym portalu został już zdjęty. Co to oznacza? Właśnie ukończyliśmy prace nad jego nowym wyglądem i funkcjonalnością.

Prace nad nową wersją portalu rozpoczęliśmy wiosną tego roku, natomiast od połowy lipca kontynuowaliśmy je jakby na „żywym organizmie”, czyli udostępniliśmy go w Internecie, dając Państwu możliwość śledzenia zachodzących zmian i ich komentowania oraz zgłaszania uwag i sugestii. Za wszystkie opinie serdecznie dziękujemy!