Polska w czołówce drogowych nakładówPod względem wielkości nakładów na infrastrukturę drogową niekwestionowanym liderem w 2007 roku była Francja. Polska w tym rankingu znalazła się na piątej pozycji, za Niemcami, Hiszpanią i Wielką Brytanią.

Nakłady na infrastrukturę drogową w naszym kraju były jednak w wysokości niespełna jednej czwartej środków jakie w 2007 roku wydatkowała Francja oraz niespełna połową tego co wydała Hiszpania. Z kolei pod względem wielkości nakładów w przeliczeniu na kilometr na drugiej pozycji znalazła się Polska wraz ze Słowenią i Wielką Brytanią. Liderem w tej kategorii była Portugalia.

Dane te pochodzą z  European Road Statistics, którego tegoroczna edycja została opublikowana w lipcu. Wydawcą tego biuletynu statystycznego jest Międzynarodowa Federacja Drogowa (International Road Federation/IRF) oraz jej Europejski oddział (European Road Federation/ERF).

IRF to utworzona w 1948 roku międzynarodowa organizacja pozarządowa, której siedziba znajduje się w Genewie. Zrzesza podmioty sektora prywatnego, publicznego oraz organizacje działające w drogownictwie. Liczy ona ok. 350 firm i organizacji członkowskich z całego świata. IRF jest orędownikiem spraw sektora drogowego i obszarów związanych z drogami, w tym finansowania, rozwoju technologii, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa infrastruktury drogowej. Europejski oddział federacji (European Road Federation/ERF) mieści się w Brukseli.

W tegorocznym wydawanym przez ERF i IRF raporcie statystycznym (European Road Statistics 2009) zawarto przekrojowe informacje, zestawienia i wykresy dotyczące transportu w krajach Europy oraz w kilku największych krajach świata. Prezentowane w nim dane dotyczą ogólnej kondycji sektora transportu, długości sieci drogowej, finansowania oraz nakładów inwestycyjnych i utrzymaniowych na infrastrukturę drogową, przewozu towarów i osób oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Raport zawiera także informacje o podatkach i opłatach w transporcie oraz ujmuje zagadnienia z zakresu ochrony środowiska. Całość uzupełniają studia przypadków dotyczące środowiskowych aspektów transportu i drogownictwa. W załączniku prezentujemy oryginalną wersję raportu.

 

European Road Statistics 2009 (PDF - 0,7MB)

 

AS, KJ

 

Komentarze  
Gość
0 #1 Gość 2009-11-11 01:54
no tak w czolowce jak jeszcze nie ukonczone drogi nadaja sie do remontu to inaczej byc nie moze
Cytować | Zgłoś administratorowi
Gość
0 #2 Gość 2010-01-15 18:13
ja mysle ze drogi na wiosne zlapia padake jak PKP w zimie, bedzie tyle dziur ze braknie kasy, hie hie hie
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.