- Ubiegłoroczny postęp w redukowaniu śmiertelności na drogach mocno odstaje od tego, co obserwowaliśmy w poprzednich latach w Unii Europejskiej - powiedział Antonio Avenoso, dyrektor wykonawczy ETSC (European Transport Safety Council – Europejska Rada Bezpieczeństwa w Transporcie) podczas 6. corocznej Konferencji PIN. Ilość przypadków śmierci na drogach została zmniejszona o 3% w 2011 r. w porównaniu do 2010, kiedy spadek nastąpił o 11%.

- Połączone działania zarówno ze strony państw, jak i Unii Europejskiej muszą zostać zwiększone, inaczej UE oddali się od celu jakim jest zmniejszenie o połowę przypadków śmiertelnych na drogach do 2012 r. w porównaniu do 2010 - dodał P. Avenoso.

Ostatni coroczny raport PIN został przedstawiony podczas 6. corocznej Konferencji PIN. W kategoriach rozwoju bezpieczeństwa na drogach w Europie miniony rok był bardzo zróżnicowany. Podczas gdy niektóre państwa kontynuowały pozytywny trend z 2010 i 2009 r., to inne, w tym Estonia, Cypr, Malta i modelowe państwa pod względem bezpieczeństwa na drogach, czyli Szwecja, Niemcy i Finlandia, zanotowały wzrost w liczbie śmierci na drogach. W ubiegłym roku dobry postęp został zaobserwowany w Norwegii w postaci 20% spadku liczby przypadków śmiertelnych, Łotwie - 18%, Hiszpanii - 17% , jak również Rumuni i Bułgarii - o 15% każde.

- Poprzez poprawę bezpieczeństwa drogowego można osiągnąć imponujące oszczędności społeczne. Jeżeli przypadki śmierci na drogach zostałyby zmniejszone o 6,7% w 2011 r. (procent potrzebny do osiągnięcia celu Unii Europejskiej poprzez stały postęp) zamiast 3%, wartość dodatkowych oszczędności wyniósłby prawie 2,1 miliarda euro - powiedziała Mircea Steriu, rzecznik ETSC.

- Wiele z ważnych spadków w liczbie zgonów na drogach, które zostały zaobserwowane w ciągu ostatniej dekady, można przypisać ulepszeniom, wprowadzonym przez państwa należące do PIN, w sposobach zarządzania bezpieczeństwem drogowym i w rozwiązaniach legislacyjnych - powiedział Richard Allsop, prezes Programu PIN. - Badania PIN pokazały, że w każdym kraju jest wiele elementów dobrej polityki bezpieczeństwa na drogach, ale cały czas jest tam miejsce na dalsze ulepszone procedury. Tak więc dobrze, że wiele krajów pracuje nad dalszymi krokami, aby uczynić drogi bezpieczniejszymi dla wszystkich użytkowników. Jest bardzo ważne, aby te starania były utrzymane - podsumował.

W 2012 r. nagroda PIN została nadana Węgrom za działania w kierunku poprawy bezpieczeństwa na drogach. Węgry dokonały imponującej redukcji w liczbie przypadków śmiertelnych na drogach i są na skraju zmniejszenia liczby śmierci na drogach o połowę w porównaniu z ilością z 2001 r.

Źródło: A Challenging Start towards the EU 2020 Road Safety Target 6th Road Safety PIN Report, ETSC

Tagi: brd ETSC raport
Komentarze  
Gość
0 #1 Gość 2012-09-21 00:45
Ministerstwo Infrastruktury w porozumieniu z MSW (byłe MSWiA) nie przygotowało na czas rozporządzenia o znakach dla fotoradarów. Stąd prawie 7 miesięcy nie robiono zdjęć fotoradarami przenośnymi. I mamy prawdziwy obraz skuteczności radarów, a nie jakieś bzdury dziennikarzy o polowaniu na ludzi w krzakach. Jeśli jeździlibyśmy zgodnie z przepisami, straże nie zarabiałyby na radarach... A ofiar byłoby dużo mniej...
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.