edroga043Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wziął udział w debacie "Perspektywy rozwoju transportu w Polsce" odbywajacej się w ramach XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju. Dyskusja dotyczyła m.in. nowego systemu poboru opłat drogowych oraz budowy Via Carpatia.

Andrzej Adamczyk podkreślił, że nowy system poboru opłat powinien być przyjazny kierowcom, nowoczesny, łatwy w obsłudze, mieć także wiele funkcjonalności i możliwość rozbudowy o kolejne. Ważne jest również, by system był tani w eksploatacji oraz by koszt jego utrzymania nie stanowił znaczącej części przychodów, przeznaczanych na budowę i utrzymanie dróg.

Odpowiadając na pytanie o możliwość wprowadzenia winiet minister Andrzej Adamczyk stwierdził, że winiety są przeszłością, a dziś należy raczej rozważać wprowadzenie elektronicznego biletu drogowego, jako jednego z potencjalnych rozwiązań.

Minister mówił też, że na przełomie września i października odbędzie się prezentacja istniejących systemów poboru opłat, do której zostaną zaproszeni dostawcy, zainteresowani przystąpieniem do przetargu na wybór operatora i wykonawcy systemu po zakończonej w listopadzie 2018 r. obecnej umowie.

Częścią dyskusji była też problematyka projektu korytarza Via Carpatia. Minister Andrzej Adamczyk mówił, że trasa ta, która w Polsce przebiega w korytarzu S19 jest bardzo potrzebna. Chodzi o nadanie właściwej roli osi północ-południe, ze szczególnym uwzględnieniem wschodnich regionów Polski i krajów Unii Europejskiej.

- Poprzez realizację projektu chcemy domknąć lukę w polskim i europejskim systemie transportowym oraz zrównoważyć dysproporcję w rozkładających się dotychczas nierównomiernie potokach ruchu. Via Carpatia, obok funkcji transportowej, powinna być postrzegana także jako strategiczny projekt infrastrukturalny w kontekście wschodniej flanki NATO i wzmacniania bezpieczeństwa regionu - podkreślił minister Adamczyk.

Źródło: MIB

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.