Studia powołano w odpowiedzi na potrzebę ustawicznego dokształcania kadry zatrudnionej przy budowie, eksploatacji i utrzymaniu obiektów mostowych, wynikającą z konieczności wprowadzenia nowych materiałów i rozwiązań technologicznych w warunkach dynamicznej rozbudowy sieci komunikacyjnej w Polsce.

Wprowadzone w ostatnim czasie nowe akty prawne i dokumenty techniczne, a przede wszystkim normy PN-EN, wymagają upowszechnienia. Dotyczy to zarówno kryteriów oceny właściwości materiałów, stosowanych technologii budowy oraz metod badań. Ważnym aspektem istotnym przy realizacji inwestycji komunikacyjnych jest również  znajomość ich oddziaływania na środowisko zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Studia trwają 2 semestry: od października 2013 do lipca 2014 r. Zajęcia poprowadzi kadra naukowa  Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Kierownikiem studiów jest prof. dr hab. inż. Marek Łagoda.

Nad programem studiów czuwa Rada Programowa, w skład której wchodzą:

*prof. dr  Ryszard Grosset, gen. poż. kierownik katedry bezpieczeństwa wew. w WSZiP im. Heleny Chodkowskiej;

*Waldemar Królikowski, dyrektor WZD w Olsztynie;

*Grażyna Lendzion dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie;

*Beata Leszczyńska wicedyrektor Departamentu Dróg i Autostrad w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej;

*prof. dr hab. inż. Marek Łagoda, IBDiM, kierownik studium;

*Anna Piotrowska, dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie;

*prof. dr hab. inż. Krzysztof Półtorak, WSCiL,  prorektor ds. studiów technicznych, dziekan Wydziału Inżynieryjnego;

*dr inż. Tadeusz Suwara, prezes Biura Projektowo-Badawczego Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o.o,;

*dr inż. Andrzej Urbanik, IBDiM, pełnomocnik dyrektora IBDiM ds. kontaktów z WSCiL;

*prof. dr hab. inż.  Adam Zofka, IBDiM, kierownik katedry budownictwa w WSCiL.

Zajęcia audytoryjne odbywać się będą w budynku Wydziału Inżynieryjnego WSCiL w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 82. Zajęcia laboratoryjne odbywać się będą w IBDiM w Warszawie przy ul. Instytutowej  1.

Cena studiów wynosi  7200 zł, płatne w 2 ratach po 3600 zł za każdy semestr.

Rekrutację prowadzi oraz informacji udziela Dział Rekrutacji WSCiL, tel. 22 262 8888, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe zobowiązani są dokonać rejestracji w wewnętrznym systemie rekrutacyjnym na stronie Wyższej Szkoły Cła i Logistyki w zakładce Rekrutacja on-line oraz dostarczyć do Działu Rekrutacji następujące dokumenty:

- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,

- 1 zdjęcie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (35 x 45 mm),

- kserokopię dowodu osobistego,

- potwierdzenie dokonania opłaty I raty.

 

Program studiów

1. Normalizacja i akty prawne w mostownictwie

2. Mosty betonowe

Materiały konstrukcyjne

Podstawy projektowania

Rodzaje mostów i rozwiązania konstrukcyjne

3. Mosty metalowe i zespolone

Materiały konstrukcyjne

Podstawy projektowania

Rodzaje mostów i rozwiązania konstrukcyjne

4. Wyposażenie mostów

5. Diagnostyka obiektów mostowych

Podstawy, metody i techniki diagnostyczne

Przeglądy mostów

Badania z wykorzystaniem próbnych obciążeń

Monitoring stanu technicznego konstrukcji SHM (ang.: Structural Health Monitoring)

6. Remonty i utrzymanie mostów

Bieżące utrzymanie mostów

Naprawy okresowe

Antykorozja mostów (stali i betonu)

Remonty

7. Wzmacnianie mostów

Metody konwencjonalne wzmacniania mostów

Metody i zasady wzmacniania konstrukcji betonowych, stalowych i drewnianych z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów

8. Zarządzanie inwestycjami mostowymi

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.