P6020238W tym sezonie największe utrudnienia w ruchu na drogach wojewódzkich w pasie nadmorskim występują na drodze nr 102, gdzie przebudowywany jest odcinek Łukęcin-Lędzin. Droga wojewódzka nr 102 jest nadmorskim szlakiem łączącym Międzyzdroje z Kołobrzegiem.

Podróżni powinni wybierać połączenie drogami wojewódzkimi nr 107 i 103 od Dziwnówka przez Kamień Pomorski do Trzebiatowa. Pozostali kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż na przebudowywanym odcinku znacząco wydłuża się czas przejazdu.

Obecnie prace budowlane realizowane są na odcinkach szlakowych między Pobierowem i Pustkowem oraz Pustkowem i Trzęsaczem. W miejscach tych droga jest zwężona do jednego pasa i obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.

Na przebudowywanym, blisko 15,4 km odcinku, trwa rozbiórka nawierzchni, tak by można było wymienić zniszczoną konstrukcję drogi. Roboty tego typu wymagają dobrych warunków atmosferycznych, dlatego przy krótkich terminach realizacji i dużym zakresie prac, nie ma możliwości by przerwać prace na czas wakacji. Jedyne ograniczenie jakie można było wprowadzić, to zakaz wykonywania prac budowlanych na terenie kurortów, który ma obowiązywać wykonawcę do połowy sierpnia.

Jesienią mieszkańcy będą musieli przygotować się również na objazd związany z rozbiórką i budową nowego mostu na Kanale Dreżewo nieopodal Lędzina. Most i dwa przepusty zostanie całkowicie rozebrany, a w jego miejscu powstaną nowe konstrukcje.

Cała inwestycja ma zostać zakończona przed 1 września 2018 roku.

Zachodniopomorski ZDW jest już po wyborze wykonawcy przebudowy innego odcinka drogi wojewódzkiej nr 102 – Międzywodzie - Dziwnów. Roboty budowlane za ponad 11,6 mln zł będzie realizowało Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia. Wykonawca rozpocznie przebudowę pod koniec lipca.

Czas realizacji inwestycji, który nierzadko przypada w sezonie letnim, jest konsekwencją całego procesu inwestycyjnego, rozpoczynajacego się wiele lat przed wystąpieniem utrudnień na drogach. Polega on na ocenie zniszczeń nawierzchni drogowej, umieszczeniu drogi w planie inwestycyjnym, który wymaga akceptacji radnych wojewódzkich, procesie projektowym, konsultacjach społecznych, uzgodnieniach z szeregiem instytucji, których urządzenia muszą zostać przeniesione lub zmodernizowane (urządzenia energetyczne, wodociągowe, kanalizacyjne, teletechniczne). Potem inwestor wkracza w procedurę przetargową, a po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą, musi przekazać mu plac budowy, nie narzucając zbyt dużych ograniczeń, które wydłużałyby i podrażały koszty przebudowy.

Źródło: Zachodniopomorski ZDW

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.