contentmap_plugin

DSC 6483Trwa realizacja jednej z najważniejszych inwestycji Braniewa. Nad rzeką Pasłęką powstaje ogromna konstrukcja - efektowny, obustronnie podświetlony most łukowy. W trosce o środowisko naturalne i bezpieczeństwo prac generalny wykonawca zastosował na projekcie technologię prac tzw. nasuwania podłużnego przęseł. Nowa przeprawa skomunikuje oddzielone od siebie dzielnice miasta oraz poprawi komfort mieszkańców ułatwiając poruszanie się po mieście. Inwestycję wartą 5,5 mln zł realizuje Skanska.  

– Powstający most w Braniewie to jedna z najpotrzebniejszych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji w mieście – mówi Monika Trzcińska, burmistrz Braniewa. – Braniewo jest miastem przygranicznym, przez które codziennie przejeżdża bardzo dużo samochodów. Budowa drugiego mostu wpłynie na jakość poruszania się po mieście. Położenie przygraniczne wpływa też na lokowanie się firm spedycyjnych w jednej części miasta, natomiast wszystkie służby ratownicze położone są po drugiej stronie rzeki. Drugi most w Braniewie będzie miał w tym wypadku ogromne znaczenie, ułatwi komunikację w trudnych sytuacjach, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców – dodaje Monika Trzcińska.

Most połączy ul. PCK i Przemysłową. W ramach inwestycji Skanska wykona także ciąg pieszo-jezdny w ciągu ul. Przemysłowej.

– Budowany przez nas most ma konstrukcję łukową, 55 m rozpiętości i ponad 13 m szerokości. Teren inwestycji położony jest w granicach obszaru specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 „Dolina Pasłęki” – mówi Szymon Wasilewski, menadżer projektu. – Konstrukcja łukowa mostu pozwala na wykonanie przęseł obiektu o dużych rozpiętościach, co pozwala uniknąć budowy podpór pośrednich. Zastosowanie technologii nasuwania podłużnego pozwoli nam też uniknąć wykonywania tymczasowych podpór pośrednich w korycie rzeki, a więc ingerowania w chroniony i cenny obszar. Zaletą takiego rozwiązania jest także zminimalizowanie prac nad lustrem wody do niezbędnego minimum (tylko na czas nasuwania), co znacząco wpływa na bezpieczeństwo i komfort prowadzonych prac – podkreśla.

– W ramach zadania wykonamy także obustronne podświetlenie detali architektonicznych, takich jak elementy stalowe konstrukcji łuku oraz gzymsy obiektu. Ciąg pieszo rowerowy zostanie doświetlony oprawami drogowymi LED – komentuje Szymon Wasilewski.

DSC 6484DSC 6506WP 20170202 13 25 07 ProWP 20170202 13 36 16 Pro
– Aktualnie jesteśmy na etapie montażu konstrukcji stalowej przęsła. Elementy mostu wykonaliśmy w naszej Wytwórni Konstrukcji Stalowych w Kielcach. Uniknęliśmy w ten sposób sprowadzania ciężkiego sprzętu na plac budowy i nadmiernej ingerencji w środowisko. Następnie obiekt w całości przywieźliśmy do Braniewa – wyjaśnia Michał Nikołajuk, kierownik budowy. - Teraz montujemy, a z początkiem marca planujemy nasunięcie konstrukcji na przyczółki. Kolejnym etapem prac będzie deskowanie, zbrojenie i zabetonowanie płyty pomostu oraz sprężenie konstrukcji. Potem zamontujemy elementy odwodnienia, wykonamy nawierzchnię jezdni, chodników oraz dojazdy do mostu wraz z ul. Przemysłową – dodaje kierownik budowy.

Zgodnie z umową termin zakończenia prac to koniec września 2018 roku.

Źródło: Skanska

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.