contentmap_plugin

budowa 08Tunel Trasy Świętokrzyskiej wjechał na swoje miejsce w nasypie kolejowym. Teraz drogowcy muszą odbudować fragment nasypu i torów kolejowych, aby 12 czerwca na linię legionowską mogły wrócić pociągi.

Budowany odcinek Trasy Świętokrzyskiej (1,2 km od ul. Kijowskiej do Zabranieckiej) w trzech miejscach przecina tory kolejowe. Przed dworcem Warszawa Wschodnia powstaną tunele. Jeden z nich jest już zbudowany, powstał „klasyczną” metodą, czyli w rozebranym nasypie kolejowym wybudowano betonowy obiekt. Dwa pozostałe budowane są inaczej – konstrukcje tuneli powstaną obok torów kolejowych, a następnie zostaną przewiezione na swoje miejsca w nasypach. W ten sposób znacznie krótszy jest czas wyłączenia ruchu kolejowego – nie kilka miesięcy, a kilkanaście dni (od 27 maja do 11 czerwca).

Taką niecodzienną operację można było zobaczyć 2 czerwca, gdy na placu budowy na wózkach jechał tunel znajdujący się pod trasą kolejową do Legionowa i Gdańska. Pięcionawowy tunel (dwie nawy dla chodników i dróg rowerowych, dwie dla jezdni i jedna dla tramwajów), ważący ponad 4 tys. ton, w ciągu 1,5 godziny przejechał 120 metrów. Przewieziono go na specjalnych wózkach z napędem hydraulicznym, które łącznie miały 556 kół.

Teraz drogowcy rozpoczną demontaż urządzeń do przewożenia i odbudowę odcinka linii kolejowej nad tunelem. Przywrócenie normalnego ruchu kolejowego zaplanowano na 12 czerwca. Drugi tunel będzie przewożony we wrześniu.

***

Umowę na zaprojektowanie i budowę tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej podpisano w maju zeszłego roku, prace w terenie rozpoczęły się październiku. Koszt budowy to 76 mln zł, a wykonawcą jest firma Strabag. Ulica ma być gotowa we wrześniu 2017 roku.

Długość całej Trasy Świętokrzyskiej, od mostu Świętokrzyskiego do ul. Zabranieckiej, to ponad 3 km. Pierwszy odcinek, od mostu do ul. J. Zamoyskiego, powstał w 2014 r. Budowa następnego, od ul. J. Zamoyskiego do Targowej (bez skrzyżowania), rozpocznie się jeszcze w tym roku. Dla fragmentu od ul. Targowej (ze skrzyżowaniem) do Dworca Wschodniego, czyli do połączenia z obecnie budowanym odcinkiem, opracowywana jest dokumentacja projektowa. Gotowa będzie w tym roku.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.