contentmap_plugin

budowa 05Znamy już prawdopodobnego wykonawcę budowy węzła drogowego w Poroninie, jednej z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu, o którą od lat zabiegały władze Małopolski.  

W przetargu na budowę węzła Poronin wpłynęło 12 ofert – najtańszą, opiewającą na blisko 43 mln 870 tys., złożyło konsorcjum firm Banimex i Eurovia i to prawdopodobnie te przedsiębiorstwa budowlane zrealizują inwestycję. Według założeń budowa ma zakończyć się najpóźniej pod koniec listopada przyszłego roku.

- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Inwestycja została wpisana do Kontraktu Terytorialnego. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisano w Poroninie w sierpniu ub.r.

Inwestorem całego zadania będzie województwo małopolskie. Roboty budowlane sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.