edroga002Mazowieccy radni przyjęli stanowisko w sprawie zmian do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023. Dokument jest odpowiedzią na trwające jeszcze konsultacje publiczne dotyczące Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023.

Sejmik zwraca w nim uwagę na niedostateczny rozwój sieci drogowej we wschodniej części Mazowsza oraz konieczność rozwiązania sprawy tranzytu samochodowego wschód–zachód, omijającego Warszawę. Wskazauje też na konieczność budowy istotnych dla Mazowsza dróg:
- S17 Warszawa – Lublin, szczególnie na odcinku Drewnica – Zakręt,
- S61 Ostrów Mazowiecka – obwodnica Augustowa,
- DK nr 61 od wiaduktu kolejowego w Legionowie do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 631, z uwagą o zasadności budowy w dalszym przebiegu tej drogi obwodnicy Pułtuska oraz w ciągu DK 57 obwodnic Makowa Mazowieckiego i Przasnysza, które usprawnią jazdę w stronę województwa warmińsko-mazurskiego,
- obwodnica Kołbieli,
- S7 odcinek Płońsk (S10) – Warszawa (S8),
- A2 odcinek Mińsk Mazowiecki – Siedlce – granica województwa,
- obwodnica Ostrołęki.

Sejmik uchwalił również budżet województwa na 2015 rok, w których zwiększono dochody o blisko 113,3 mln zł. Planowane dochody wyniosą 2,61 mld zł, wydatki mają być na poziomie 2,58 mld zł.

Po raz pierwszy od wielu lat „janosikowe” nie jest największą kwotą w budżecie województwa mazowieckiego.

– Powoli odzyskujemy możliwości inwestowania w rozwój naszego regionu. „Janosikowe” nie jest wreszcie największą kwotą, jaką wydamy. Możemy wrócić np. do projektów drogowych, które były zamrożone przez ostatnie lata, m.in. budowy drogi do mostu na Wiśle w okolicy Solca – powiedział marszałek Adam Struzik.

Wydatki, jakie planują władze Mazowsza, w dużej mierze dotyczyć będą infrastruktury drogowej: ogólnie 309,87 mln zł, z czego 130 mln zł przeznaczonych będzie na nowe inwestycje.

Czołowa inwestycja to kontynuacja projektu „Internet dla Mazowsza” (wkład własny zabezpieczony na ten rok wynosi 50 mln zł). Ponadto, rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 747 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajowa nr 79 wraz ze skrzyżowaniem w miejscowości Lipsko do projektowanego mostu na Wiśle (44,5 mln zł), drogi wojewódzkiej nr 727 Klwów-Szydłowiec (8,43 mln zł), rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 802 na odcinku od drogi krajowej nr 2 do granicy miasta Mińsk Mazowieckiego (8 mln zł), przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 803 w miejscowości Żelków Kolonie, pow. siedlecki (7 mln zł), rozbudowa skrzyżowania ul. Licealnej i Piłsudskiego w Sochaczewie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705 (5,3 mln zł), rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 683 w powiecie piaseczyńskim (5 mln zł), przebudowa drogi wojewódzkiej nr 730 – ul. Warecka w miejscowości Jasieniec, pow. grójecki (4,3 mln zł) czy budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 627 na odcinku o długości ok. 15 km od Treblinki do Kosowa Lackiego (2,66 mln zł). Według planów większość tych dróg oraz kilka innych realizowana będzie w przyszłości z udziałem środków unijnych w ramach RPO WM 2014–2020.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Komentarze  
Bartek K
0 #1 Bartek K 2015-02-27 22:06
A co z pozostałym odcinkiem fatalnej drogi wojewódzkiej nr 803 na odcinku Seroczyn - Skórzec?
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.