edroga.pl - portal drogowy

Poniedziałek
21 Maj
2012
Wielkość czcionki
  • Powiększ czcionkę
  • Standardowa wielkość czcionki
  • Zmniejsz czcionkę
Forum Forum drogowe Dyskusja ogólna Światła w dzień

Światła w dzień

Moderatorzy: moderator, redakcja

Światła w dzień

Postautor: Gość » 21 maja 2010 00:47

Witam wszystkich! Chciałbym zadać tu obecnym forumowiczom pytanie co myślą na temat obowiązku stosowania w dzień świateł bez względu na warunki atmosferyczne i wpływie w/w regulacji na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Niedawno pojawił się bowiem pomysł zniesienia w/w wymogu w okresie wiosna-lato. Z tego co wiem, w Austrii już 2 lata temu taki wymóg został zniesiony.
Osobiście zaliczam się do przeciwników zapalania świateł w dzień przy dobrej widoczności. Z zawodu jestem elektrykiem i tematyką inżynierii ruchu interesuję się prywatnie, stąd trafiłem na to forum.
Osobiście, przeraża mnie stan oświetlenia samochodów w Polsce: spalone żarówki, zmatowiałe klosze, światła tak ustawione, że świecą prosto w oczy i policja, która na to nie reaguje (o czym wiele razy naocznie się przekonałem). Już kilka razy w nocy mało co nie miałem "bliższej przyjemności" z "motorem". Osobiście jeździ mi się teraz w dzień raczej gorzej niż lepiej jak przed 2007 rokiem. Jeżdżę też w miarę często na zachód Europy, tam nie ma takiego przepisu i mało kto świeci, lepiej mi się tam jeździ. Szczególnie w miastach uważam w/w przepis za bezsensowny, stanie w korku pomijając. Z tego co się orientuję w/w regulacja nie spowodowała poprawy w zakresie BRD. W sieci znalazłem też stronę "Association of Drivers Against Daytime Running Lights". Sama strona jest dla mnie w większości przekonywująca, fakt faktem, że sympatyzują tam ze stronami typu "łowcy UFO".