Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: klasy dróg

klasy dróg 10 lata 11 miesiąc temu #3515

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
Witam!
Mam pytanie. Kto nadaje drogom klasy?
Czy jest to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: klasy dróg 10 lata 11 miesiąc temu #3517

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
Pytasz o klasy techniczne?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: klasy dróg 10 lata 11 miesiąc temu #3518

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
Nie wiem czy to się tak nazywa ale chodzi mi o to że np. autostrada to symbol A
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: klasy dróg 10 lata 11 miesiąc temu #3522

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
Drogi publiczne ze względu na funkcję w sieci drogową dzielą się na kategorie dróg (krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne).

Sieć autostrad i dróg ekspresowych określa rada ministrów w drodze rozporządzenia.Zaliczenie do kategorii dróg wojewódzkich następuje w drodze uchwały sejmiku województwa i tak dalej...

Drogi zaliczone do jednej z kategorii powinny mieć parametry techniczne i użytkowe odpowiadające następującym klasom dróg:
- drogi krajowe - klasy A, S, GP i wyjątkowo klasy G,
- drogi wojewódzkie - klasy G, Z i wyjątkowo klasy GP,
- drogi powiatowe - klasy G, Z i wyjątkowo klasy L,
- drogi gminne - klasy L, D i wyjątkowo klasy Z.

Klasa drogi - przyporządkowanie drodze odpowiednich parametrów technicznych (promienie łuków, przechyłki na łukach itp.), wynikających z jej cech funkcjonalnych.

Klasy dróg:
- autostrady A (A jest skrótowym symbolem przyjęty w Dz.U. Nr 43)
- ekspresowe S
- główne ruchu przyspieszonego GP
- główne G
- zbiorcze Z
- lokalne L
- dojazdowe D.

ps. dziwne że odwiedzając portal drogowy nie znajdujesz podstawowej wiedzy dla drogowca, a jedynie informacje, że ktoś gdzieś coś będzie budował za jakieś kosmiczne pieniądze... miałem już się nie wypowiadać na forum ale czasami ręce opadają i żal nie zabrać głosu w dyskusji
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: klasy dróg 10 lata 9 miesiąc temu #3606

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
ps. dziwne że odwiedzając portal drogowy nie znajdujesz podstawowej wiedzy dla drogowca, a jedynie informacje, że ktoś gdzieś coś będzie budował za jakieś kosmiczne pieniądze... miałem już się nie wypowiadać na forum ale czasami ręce opadają i żal nie zabrać głosu w dyskusji

To co napisałes jest TEORIĄ a pytanie jest jak najbardziej trafne w polskim bajzlu. Ponad 90% dróg w Polsce nie odpowiada klasie technicznej jaką posiada bo politycy pisząc rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych sztucznie zaniżyli parametry techniczne dla dróg poniżej klasy Z(przyporządkowanie parametrów geometrycznych do predkości projektowej a nie miarodajnej).
Zarządcy dróg na siłe przyporzadkowują klasy techniczne drogom istniejącym które tym klasom nie odpowiadają a co najgorsze to nie dostosowują tych dróg do klas technicznych jakim powinny odpowiadać (w zakresie geometrii) bo koszty przystosowania byłyby ogromne (dostosowują tylko nawierzchnie).
Tak wygląda własnie Polska rzeczywistość w której przepisy są na papierze a rzeczywistość jest zupełnie inna więc nie dziwi mnie pytanie kto ustala klasy techniczne dróg.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: klasy dróg 10 lata 9 miesiąc temu #3608

  • monis1130
  • monis1130 Avatar
ponad 90% dróg w Polsce nie odpowiada klasie technicznej
Nie przesadzasz, ponad 90%!!! - skąd masz takie statystyki - pewnie na oko ci się tak wydaje.
Zarządcy dróg na siłe przyporzadkowują klasy techniczne drogom istniejącym które tym klasom nie odpowiadają a co najgorsze to nie dostosowują tych dróg do klas technicznych jakim powinny odpowiadać (w zakresie geometrii)
1. Trzeba zaznaczyć że drogi buduje się w pasie drogowym tj. w granicach działek geodezyjnych, a Specustawy dawniej nie było. Więc nie ma się co dziwić, że drogi sprzed Specustawy nie odpowiadały warunkom technicznym. To dzięki Specustawie parę lat temu rozpoczął się "bum na budowę dróg". Prawie każda inwestycja obecnie realizowana jest po uzyskaniu decyzji ZRID (wersja z przejęciem działek lub ich części, również budynków), a nie pozwolenia na budowę (wersja bez przejmowania działek).
2. Trudno jest zapewnić niektórym ulicą wymagane parametry techniczne. Przecież miasta i układ sieci drogowej (układ działek geodezyjnych) nabierały kształtu w czasach kiedy ludzie poruszali się bryczkami i świadomości nie mieli, że 8 m między kamienicami dla drogi to będzie za mało.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.120 s.