Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 12 lata 6 miesiąc temu #2159

  • Meloman
  • Meloman Avatar
Nowe wytyczne dotyczące GDDKiA to naukowy bełkot nie mający wiele wspólnego z prawidłowymi przepisami technicznymi.
Dodatkowo łamią one prawo unijne, ktore zobowiązuje, aby każdy kraj członkowski UE notyfikował tzw. krajowy dokument aplikacyjny (KDA), który przenosi ogólne wymagania z normy zharmonizowanej na dany rynek krajowy. EN 1317-5 jest normą zharmonizowaną, więc KDA powinien dotyczyć wszystkich dróg publicznych, a nie tylko dróg krajowych.
W sumie to należy się pochwała, że takie wytyczne w ogóle powstały. Ale powinny być przygotowane rzeteleni, a ich "wykonawcą" powinno być Ministerstwo Infrastruktury.
Ponieważ polskie przepisy nie definiują procedur związanych z przygotowaniem KDA - jest, tak jak jest.
Druga sprawa - szerokość pracująca wcale nie wymusza stosowania szerszego obiektu. O tym decyduje tzw. ugięcie dynamiczne, czyli w pewien sposób mierzony ślad koła.
Nowa aktualizacja do norm EN 1317-1/2 wprowadza jeszcze klasy wychyleń.
I jeszcze jedno - niestety o bezpieczeństwa zawsze będzie decydować czynniki ekonomiczne. Nawet bogate kraje, jak Austria czy UK nie stosują powszechnie barier H4b, ale tylko w sporadycznych przypadkach. W pasie dzielącym stosuje się najczęściej H2, bo z analiz ryzyka, bezpieczeństwa oraz kosztów - jest to rozwiązanie najbardziej optymalne.
Przed normą EN 1317-5 powszechnie stawiało się u nas bariery SP, które w wielu przypadkach zapewniały poziom N2. Wtedy nikt nie robił problemu, a teraz wszyscy podnoszą głos, że projektant wprowadza rozwiązania "zagrażające życiu", bo zamiast H4b zastosował np. H1... Litości...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 12 lata 2 miesiąc temu #2489

  • Meloman
  • Meloman Avatar
"Do wypadku doszło około godz. 3 w okolicy zjazdu z autostrady A4 do miasta Hainichen. Jadący z Drezna w kierunku Chemnitz autobus wpadł w poślizg i tyłem uderzył w filar wiaduktu.

61-letni pasażer autobusu zginął na miejscu, a siedem osób - jedna kobieta i sześciu mężczyzn - odniosło lżejsze obrażenia - poinformowała policja."

Ciekawe jaki poziom powstrzymywania miały bariery ochronne.Projektant nie uwzględnił zapewne parametru VI
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 12 lata 2 miesiąc temu #2494

  • Meloman
  • Meloman Avatar
A jak miał uwzględnić , skoro dopiero niedawna aktualizacja normy EN 1317-1/2 wprowadziła taki parametr.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 10 lata 7 miesiąc temu #3666

  • Meloman
  • Meloman Avatar
2.09.2013 - S-7
Tir jadący w kierunku Warszawy z nieznanych przyczyn przeciął pas zieleni, staranował bariery energochłonne i wyjechał na przeciwległy pas ruchu. Tam zderzył się z audi wyjeżdżającym z Warszawy. Kierowca samochodu osobowego zginął na miejscu -
Chyba czasami byłoby dobrze aby stawiać H4 ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 10 lata 6 miesiąc temu #3684

  • Meloman
  • Meloman Avatar
Samochód straży pożarnej, jadący do wypadku drogowego, sam uległ wypadkowi na wiadukcie kolejowym w Jarosławiu (woj. podkarpackie). Trzech strażaków trafiło do szpitala. Ruch pociągów na trasie Przeworsk - Jarosław jest wstrzymany. 26.09.2013
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 10 lata 2 miesiąc temu #3833

  • Meloman
  • Meloman Avatar
Nowe wytyczne! Może jakieś uwagi ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.118 s.