Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nowa bariera H2

Re: Nowa bariera H2 11 lata 14 godzin temu #3432

  •  Avatar
przyspieszenie wynika ze zmian predkości w czasie. Jeżeli pojazd "ślizga" sie po barierze to mniej wytraca predkość i przyspieszenie/opóżnienie jest mniejsze. Jeżeli "zahaczy się" to w zatrzymuje się w miejscu lub prawie w miejscu i wartości przyspieszenia są niekorzystne. Barierę należy tak zbudować aby nie posiadała elementów o które pojazd (szczególnie jego koła) może się "zahaczyć".
Oczywiście samo tarcie pojazdu o barierę też spowalnia jego ruch i wpływa na przyspieszenie/opóźnienie ale jeżeli nie dojdzie do "zahaczenia" to wartości dla większości pojazdów i barier są jeszcze akceptowalne. Właśnie badaniem tego zjawiska zajmujemy się badając poziom intensywności zderzenia.
Zupełnie innym zagadnieniem jest sprawdzenie jak głęboko bariera wbije sie w pojazd podczas zderzenia. Pamietaj, że obliczając energie zderzenia stosujemy kwadrat predkości a masa samochodów osobowych uderzajacych w bariery często znacznie przekracza 900 kg. Oczywiście wieksze pojazdy mają nieco mocniejsza konstrukcję ale i tak uderzane są w swoje najsłabsze miejsce czyli z boku. O ile różnica pomiedzy szerokościami pracujacymi bariery W4 do W5 nie jest juz duża to różnica pomiędzy W2 (nie mówiąc już o W1) a W3 może być liczona tygodniami noszenia gipsu i miesiacami późniejszej rehabilitacji.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 11 lata 10 godzin temu #3433

  •  Avatar
Witam.
Sa bariery, ktore maja ASI A przy W2 a sa takie, ktore maja B albo C przy szerokosciach pracujacych wiekszych. Wiec to nie jest decydujace.
Z zahaczaniem zgadzam sie ale co to ma wspolnego z szerokoscia pracujaca?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 11 lata 9 godzin temu #3435

  •  Avatar
Jeszcze jedno bo widze, ze sie nie rozumiemy a jest to wazne z punktu widzenia zagadniej jakimi sie zajmujemy.
Przyspieszenie to zmiana predkosci w czasie. Nie mozna powiedziec, ze przyspieszenie wynika ze zmian predkosci bo to to samo. To tak jak bys napisal, ze jest goraco bo jest wysoka temperatura a nie dlatego, ze np. slonce swieci czy kaloryfer grzeje. Rozumiesz? Nie dzialasz przeciez na mase predkoscia tylko sila. Piszac, ze pojazd mniej wytraca predkosc i ma mniejsze pszyspieszenia zapewne miales na mysli, ze na pojazd dzialaja mniejsze sily i to powoduje mniejsze przyspieszenia. Skoro sily sa male to i deformacje beda male jak napisalem wczesniej.
Stad nie rozumiem skad u Ciebie przekonanie, ze W2 albo W3 sa niebezpieczne skoro ASI jest A.
Pozdrawiam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 10 lata 11 miesiąc temu #3454

  •  Avatar
http://vimeo.com/album/2329909

Zachowanie i deformacje pojazdow.
Z przyczyn oczywistych bariera ukryta. Zostawiona tylko czesc prowadnicy dla lepszej wizualizacji.
Mysle, ze to wyczerpuje temat.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 10 lata 2 miesiąc temu #3795

  •  Avatar
Witam,

Prosiłbym użytkownika abc123 o kontakt ze mną na maila <a href="mailto:tomstona@wp.pl]tomstona@wp.pl[/url] chodzi o bariery energochłonne.

Pozdrawiam
Tom
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.117 s.