Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: podniesienie brd na poziom "europejski"

podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 8 miesiąc temu #152

  • romekx
  • romekx Avatar
Po przeczytaniu artykułu nt brd w miastach nasuwa mi się następujące pytanie. Czy nie uważacie, że
po zastosowaniu/zaprojektowaniu na drogach (szczególnie w miastach) barier ochronnych o podwyższonym tzw poziomie powstrzymywania (będącym w stanie zatrzymać pojazdy większe niż samochody osobowe) należy bezwzględnie kontrolować tzw poziom intensywności zderzenia, który
wg PN-EN 1317 gwarantuje, że po uderzeniu w taką barierę pasażerowie samochodów osobowych maja szansę przeżycia ? W ten sposób od ponad 10-ciu lat budowane są drogi w zdecydowanej większości państw UE.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 7 miesiąc temu #173

  • szopik
  • szopik Avatar
No tak ale czy tamte bariery nie uwzględniają norm ? Wydaje się że powinny być bezpieczne. Nawiązując do barier to myślę że należy patrzeć również na motocyklistów i zastanowić się czy bariery linowe po uderzeniu takiego rozpędzonego człowieka nie zadziałają jak kilka pił mechanicznych i poszatkują go :blink:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 7 miesiąc temu #176

  • romekx
  • romekx Avatar
kiedys juz odpisywałem na ten temat poruszany już kilkakrotnie przez użytkownika romekx .. w 2006 roku generalna stworzyła już wytyczne stosowania drogowych barier na podstawie własnie PN-EN 1317... (chyba w tym roku albo w 2008 nie pamietam ;) większe biura projektowe otrzymały te wytyczne do stosowania na drogach krajowych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 7 miesiąc temu #177

  • romekx
  • romekx Avatar
Coś mi się nie zgadza. Jeżeli jest tak jak piszesz to jakie poziomy powstrzymywania mamy na naszych autostradach /drogach szybkiego ruchu? a na obiektach? i dlaczego stosowane są ciągle tzw bariero-poręcze ? - przecież żadna z nich nie posiada wyników testów zderzeniowych i z prawdopodobieństwem bliskim 100 % ich poziom intensywności zderzenia nie spełnia wymogów bezpieczeństwa czyli są potencjalnie niebezpieczne dla użytkowników.
Może się mylę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 7 miesiąc temu #178

  • romekx
  • romekx Avatar
ja nie pisze jakie mamy .. tylko że zostały już opracowane takie wytyczne i przekazane do niektórych biur chyba dopiero w tym roku (jak pisałem dokłądnie nie pamietam) więc jeśli zostały one przekazane teraz wiec bariery na podstawie tych wytycznych beda stosowane w dopiero projektowanych autostradach itp. a nie w już istniejących..czy teraz budowanych (bo pewnie projekt powstawał przed wytycznymi)... a poza tym jest jeszcze kwestia czy inwestor będzie sie trzymał swoich wytycznych i sprawdzał pod tym względem projaktanta...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 7 miesiąc temu #179

  • romekx
  • romekx Avatar
i jeszcze jedna rzecz ... czy jak projektant określi wymagania jakie powinna mieć taka bariera (poziom powstrzymywania itp.) w STWiORB to pewnie będą problemy na budowie..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.135 s.