Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: podniesienie brd na poziom "europejski"

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 8 miesiąc temu #180

  •  Avatar
Parametry barier nie powinny być raczej "określane" przez projektantów. Dzieje się to czasami zbyt odważnie tzn nie ma jeszcze barier o takich parametrach np. H4b i W-2 ( takie parametry mogą mieć jedynie bariery betonowe wylewane na miejscu i na stałe przytwierdzone do podłoża - mają one niestety "kiepskie" wyniki poziomu intensywności zderzenia i są niebezpieczne dla samochodów osobowych).Projektanci podczas projektowania, po ustaleniu parametrów bezpieczeństwa wymaganych przez zarządzającego drogą, powinni znaleźć (chociażby na podstawie informacji z IBDiM) istniejące już konstrukcje barier i dopiero wtedy zaprojektować je na drodze. W innym wypadku może rzeczywiście dojść do "problemów na budowie".
Wypadki gdzie bariery bardziej szkodzą niż pomagają zdarzają się stosunkowo rzadko lecz mają z reguły dość poważne konsekwencje (niestety statystyki nie wyróżniają takich wypadków).Wprowadzenie nowego spojrzenia na bariery ochronne jest dość trudnym tematem. Norma PN-EN 1317/2 w wersji polskiej wydana została w 2001 r!!! To już 8 lat - chyba to dość czasu na działanie?
Jeżeli na budowanych obecnie drogach (rzeczywiście zaprojektowanych przed kilku latach) nie będziemy próbowali , tam gdzie to możliwe, zastosować "barier bezpiecznych" to przez następne kilkadziesiąt lat będziemy kilka razy w roku słyszeli np. o spadaniu ciężarówek z mostów/wiaduktów,przejeżdżaniu ciężarówek na przeciwległy pas ruchu, poważnych uszkodzeń ciała u podróżujących samochodami osobowymi uderzającymi z dużą prędkością w bariery ochronne. Może podjąć próbę zapobiegania taki wypadkom?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 8 miesiąc temu #184

  •  Avatar
na rynku sa juz dostepne stalowe bariery N2W1 spelniajace wymagania europejskich standardow.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 8 miesiąc temu #185

  •  Avatar
Problemem przy konstrukcji barier ochronnych nie sa poziomy powstrzymywania N1-N2. To jest "przedszkole" i wiele rzeczy można tutaj zrobić bo samochody sa relatywnie niewielkie (do 1,5 t). Kłopot jest od poziomów H1 ( czyli małe samochody ciężarowe i większe)w górę.Uzyskanie wskaźnika W poniżej 3 jest tu już sztuką.Oczywiście o o ile chce się uzyskać bezpieczny poziom intensywności zderzenia a bariera ma mieć wagę 1 mb na odpowiednim (konkurencyjnym) poziomie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 6 miesiąc temu #258

  •  Avatar
Panowie już od paru lat są dostępne bariery betonowe spełniające wymogi normy PN EN 1317 -1 -2. Jest taka firma w Kluczborku która robi austriackie bariery Delta Bloc na licencji. Bariery te można zobaczyć na A1 (Nowe Marzy) A4 Zgorzelec Krzyżowa itd. itp. Brak tylko egzekwowania przez budujących podstaw tej normy a wytycznych jak nie było tak nie ma dalej.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 6 miesiąc temu #260

  •  Avatar
Barier spełniających wymagania normy EN-PN 1317 są setki. Wazne jest jakie wyniki uzyskano podczas testów zderzeniowych. Bariery betonowe uzyskują zwykle słabe wyniki w poziomie intensywności zderzenia. Najczęściej jest to poziom "C" (dawniej uważany za niewystarczający i dyskwalifikujących barierę obecnie dopuszczany).Norma zaleca stosowanie barier o poziomie "A" ( o ile takie istnieją) jako najbardziej bezpiecznych dla pasażerów samochodów osobowych.
Pamiętajcie, że wynik testu zderzeniowego składa się z trzech elementów:
- poziom powstrzymywania
- poziom intensywności zderzenia
- szerokość pracująca
Ukrywanie jakiegokolwiek z tych parametrów jest podejrzane.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: podniesienie brd na poziom "europejski" 14 lata 5 miesiąc temu #261

  •  Avatar
Ha ha to się ubawiłem. Setki? to wymień choć dwie bariery betonowe dostępne w Polsce testowane w crash testach na zgodność z PN EN 1317 -1 2-?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.165 s.