Drukuj

edroga059Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podpisał umowy o dofinansowanie dla trzech projektów drogowych w ramach programu Interrreg Polska - Saksonia. Podpisane umowy dotyczą: modernizacji DW nr 351 i 353 oraz budowy mostu granicznego Pieńsk – Deschka.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 351 na odcinku Pieńsk - Jędrzychowice wraz z ul. Bolesławiecką i Dr. Kahlbaum - Allee w Görlitz

Celem projektu jest modernizacja drogi wojewódzkiej nr 351 na odcinku Pieńsk – Zgorzelec i ul. Bolesławieckiej w Zgorzelcu oraz ulicy Dr Kahlbaum-Alle w miejscowości Görlitz. Wspólna realizacja zadania doprowadzi do poprawy stanu technicznego dróg dojazdowych do istniejących przejść granicznych, a w konsekwencji zwiększenia prędkości przejazdowej podróżnych, a poprzez to zwiększenie mobilności transgranicznej. Zostaną poprawione warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego wszystkich uczestników ruchu drogowego (pieszego i kołowego). Zmodernizowane drogi zostaną wykorzystane jako jeden z elementów połączenia sieci drogowej niższego rzędu z siecią dróg TEN-T (autostrada A4, po stronie niemieckiej nr 4, i docelowo A18 – obecnie w większej części droga krajowa nr 18 – po stronie niemieckiej 15) oraz połączenia z drogą krajową nr 94 i nr 30 (droga krajowa nr 30 stanowiąca znaczną część drogi sudeckiej, na odcinku Zgorzelec - Jelenia Góra, określonej w Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020).
Termin realizacji projektu do 15 grudnia 2018 roku.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 353 na odcinku Pieńsk - Strzelno wraz z ul. Rothenburger Strasse w Krauschwitz  

Celem projektu jest modernizacja drogi wojewódzkiej nr 353 na odcinku Strzelno - Pieńsk oraz drogi dojazdowej do granicy polsko - niemieckiej ul. Rothenburger Strasse w Krauschwitz. Wspólna realizacja zadania doprowadzi do poprawy stanu technicznego dróg dojazdowych do istniejących przejść granicznych, a w konsekwencji zwiększenia prędkości przejazdowej podróżnych. Zostaną poprawione warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego wszystkich uczestników ruchu drogowego (pieszego i kołowego). Zmodernizowane drogi zostaną wykorzystane jako jeden z elementów połączenia sieci drogowej niższego rzędu z siecią dróg TEN-T. Po stronie polskiej, za pośrednictwem drogi krajowej nr 94 do autostrady A4, a następnie po stronie niemieckiej do autostrady nr 4. Ponadto, przy pomocy łącznika drogi krajowej nr 94 do A18 po stronie polskiej i docelowo do A15 po stronie niemieckiej. Równocześnie zmodernizowana droga w Krauschwitz ułatwi dostęp do przejścia granicznego Łęknica/Bad Muskau, a w przyszłości będzie alternatywą dla nowo projektowanego przejścia granicznego Pieńsk - Deschka.
Termin realizacji projektu do 31 grudnia 2019 roku.

Prace planistyczne związane z budową mostu granicznego Pieńsk – Deschka

W ramach projektu planowane jest przygotowanie koncepcji lokalizacyjnej mostu granicznego na rzece Nysa Łużycka pomiędzy miejscowościami Pieńsk po stronie polskiej i Deschka po stronie niemieckiej wraz z jego drogami dojazdowymi. Znalezienie korytarza drogowego we wskazanym obszarze nie jest zadaniem łatwym, ze względu na wymagania związane z ochroną środowiska. Dlatego partnerzy zaplanowali przeprowadzenie wspólnej ekspertyzy lokalizacyjnej, która pozwoli na znalezienie optymalnej lokalizacji nowego obiektu mostowego. Partnerzy projektu wspólnie przygotują Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia przed ogłoszeniem przetargu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego wyłonią wspólnego wykonawcę ekspertyzy lokalizacyjnej.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego