Drukuj

IMG 0492Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie ogłosił przetarg na budowę ul. Gandhi od ul. Pileckiego do skrzyżowania z ul. Alternatywy i Pustułeczki. Natomiast wybrany został już wykonawca innej inwestycji - budowy ul. Czerniakowskiej bis.

W przetargu na budowę ul. Czerniakowskiej bis wzięło udział siedem firm i konsorcjów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, proponując cenę 39,5 mln zł i siedem lat gwarancji na wykonane prace. Wykonawca będzie miał 1,5 roku od dnia podpisania umowy na realizację zadania.

Inwestycja znajduje się na terenie dzielnicy Mokotów. W jej zakres wchodzi budowa dwujezdniowej ulicy łączącej ul. Czerniakowską przez ul. Nehru z ul. Wolicką. Długości ulicy to około 1,88 km. W pasie dzielącym jezdnie na odcinku od ul. Planowanej Melomanów do ul. Planowanej Wschodniej powstanie rezerwa na trasę tramwajową. Do czasu jej powstania, rezerwa będzie przeznaczona pod pasy dla autobusów. W ramach zadania projektowane są cztery skrzyżowania pełne i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo. Wzdłuż ul. Czerniakowskiej - bis wybudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz pozostała infrastruktura drogowa. Budowa ulicy przewidziana jest w latach 2016–2019.

Otwarcie ofert w przetargu na budowę ul. Gandhi nastąpi 27 marca. Zamówienie obejmuje m.in. prace drogowe, przebudowę sieci wodociągowej, elektroenergetycznej i ciepłowniczej. Wybudowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe, a na skrzyżowaniu z ul. Polskie Drogi powstanie rondo. Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę dwa kryteria: cena (60%) i okres gwarancji (40%). Na realizację zadania wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Inwestycja zlokalizowana jest na w dzielnicy Ursynów i polega na budowie ul. Indiry Gandhi na odcinku 500 m - od ul. Pileckiego do ul. Płaskowickiej.

Obecnie ulica ma nawierzchnię z płyt betonowych i kończy się ślepo przed ul. Płaskowickiej. W przyszłości w rejonie skrzyżowania ul. Gandhi i ul. Pileckiego powstanie Szpital Południowy, co stwarza konieczność poprawienia układu drogowego w tym rejonie Warszawy.

Konieczne jest dowiązanie projektu ul. Gandhi do rozwiązań projektowanych przyjętych w ramach inwestycji GDDKiA, czyli budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”.

Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa przewiduje, że prace projektowe oraz roboty budowlane będą realizowane w latach 2015-2018 r.

Źródło: ZMID w Warszawie