Drukuj

edroga151Na przebudowywanej drodze nr 142 rozpoczął się rubblizing, czyli kruszenie betonowych płyt, z których wykonana jest nawierzchnia. Specjalistyczny sprzęt będzie tu pracował przez kilkanaście dni. Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

Łamacze wyposażone są w 12 młotów, które kruszą nawierzchnie na odpowiednie frakcje. Dzięki tej metodzie nie trzeba wywozić starych i uszkodzonych przez wieloletnią eksploatacje płyt z placu budowy. Pokruszony beton staje się warstwą podbudowy pod nowe warstwy bitumiczne.

30 czerwca wykonano odcinek testowy, który pozwolił na ocenę jakości tak przygotowanego podłoża.

Roboty budowlane na drodze nr 142 rozpoczęły się od likwidacji bitumicznych poszerzeń starej drogi. Po rozkruszeniu materiał zostanie wykorzystany do wzmocnienia konstrukcji drogi. Równolegle Budimex prowadził przebudowy i rozbiórki obiektów inżynierskich. Rozebrano już dwa nieużytkowane wiadukty. Pozostałe są w trakcie modernizacji.

Przebudowywane są dwa mosty: jeden nad rzeką Małką w pobliżu Warchlinka oraz drugi nad rzeką Iną w pobliżu Sowna. Sześć wiaduktów przechodzi gruntowny remont.

Droga wojewódzka nr 142 łączy drogę ekspresową S3 z drogą krajową nr 20. Roboty budowlane mają kosztować nieco ponad 42,5 miliona złotych i zakończyć się w czerwcu 2018 roku.

Źródło: Zachodniopomorski ZDW