Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

oznakowanie zad I6 listopada GDDKiA oddaje do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła Korzeńsko w kierunku Wrocławia. Jeszcze jeden fragment, około 10 km, zostanie otwarty w grudniu.

 

Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy kraj poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia A8 na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza. Umożliwi ona kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i S8.

Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odcinku Korzeńsko – Wrocław podzielona została na 3 zadania o łącznej długości 48 km:
- zadanie 1 od Korzeńska (km 108+758) do km 123+700 ma długość 14,942 km, gdzie wykonawcą jest konsorcjum Budimex S.A. i STRABAG Sp. z o.o.
- zadanie 2 km 123+700 – 137+500 ma długość 13,80 km, gdzie wykonawcą jest Dragados S.A.
- zadanie 3 ok. 137+500 do węzła Wrocław Północ (wraz z węzłem) ma długość 19,292 km, gdzie wykonawcą jest ASTALDI S.p.A.

W ramach inwestycji łącznie powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II, Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna. Całkowity koszt projektu zaplanowano na ponad 1,8 mld zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 900 mln zł.

MS6 most nad Barycza i linia kolejowatrasa glowna okolice Zmigrodu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Najważniejszymi celami inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewnia wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży, ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, budowa szybkiego i sprawnego połączenia pomiędzy dużymi miastami, zapewnienie połączenia drogowego o wysokim stopniu bezpieczeństwa i komforcie ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Natomiast cele pośrednie inwestycji to poprawa przepustowości układu transportowego, wzrost atrakcyjności terenów i zmniejszenie bezrobocia w regionie. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości oraz ułatwi komunikację przyległych terenów gmin.

Źródło: GDDKiA O/Wrocław