Drukuj

8 mld zł potrzeba na likwidację koleinDo natychmiastowego remontu jest około 5 tys. z ponad 17 tys. km dróg krajowych. Do końca roku drogowcy załatają niespełna 1 tys. km głównych tras – szacuje Gazeta Prawna.

Dotąd remonty zakończyły się zaledwie na 100 km. Tempo modernizacji spada, tegoroczny wynik jest nawet dwa razy mniejszy niż w poprzednich latach – ocenia GP.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że w tym roku na remonty dróg wyda 2,3 mld zł. Według tegorocznego raportu z oceny stanu dróg wszystkie potrzeby remontowe na sieci krajowej sięgają wartości 8 mld zł.

W 2006 i 2007 roku drogowcy wyremontowali w sumie 4,1 tys. km najważniejszych dróg w kraju. Rok później już tylko 600 km. W tym będzie ich 900 km. To jednak wciąż za mało.

Z obliczeń GP wynika, że prace trwają na niemal 1,2 tys. km wszystkich krajowych dróg. Część z tych remontów zaczęła się jeszcze w 2007 i 2008 roku (np. przebudowa siódemki w okolicach podkrakowskich Myślenic). Niektóre tegoroczne remonty zakończą się w 2010 roku, m.in. szóstki do Lęborka.

Łatanie dziur, wyrównywanie kolein, wzmacnianie poboczy trwa na 64 trasach. Najwięcej dróg krajowych remontuje się na Mazowszu (niemal 200 km) i Dolnym Śląsku (146 km). Sporo dzieje się na Mazurach (przeszło 90 km) i w opolskim (75 km). Najmniej remontów trwa w województwach: łódzkim (20 km), podlaskim (31 km) i śląskim (37 km). Na Śląsku buduje się za to najwięcej autostrad.

Źródło: Gazeta Prawna, Maciej Szczepaniuk, 7.09.2009