Kończy się modernizacja ulicy Podwale w Krakowie. Od soboty, 27 czerwca, na stale trasy wracają tramwaje. Po przebudowie na ul. Podwale wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu. Na odcinku pomiędzy ul. Piłsudskiego a ul. Karmelicką wymieniono nie tylko torowisko, ale również całą infrastrukturę podziemną i naziemną.
Torowisko tramwajowe zostało wyniesione ponad jezdnię, a jeden z torów przesunięty bliżej Plant. Dzięki temu swobodnie w obu kierunkach poruszać się będą po nim nie tylko tramwaje, ale także autobusy. Zyskali również piesi i pasażerowie, ponieważ na całym przebudowywanym fragmencie I obwodnicy powstaną perony wiedeńskie – podobne do tych znanych choćby z ul. Lubicz. Nowością jest kontrapas rowerowy biegnący najbliżej Plant. Po zewnętrznej stronie ulic Podwale, Dunajewskiego i Basztowej poruszać się będą samochody.
Nowe tory pozwolą tramwajom poruszać się szybciej, a wyizolowanie ruchu samochodowego uniemożliwi blokowanie komunikacji miejskiej przez kierowców, którzy dotychczas nie przestrzegali zakazu poruszania się po obszarach wyłączonych z ruchu. Poprawę odczują również kierowcy samochodów, którzy muszą wjechać do ścisłego centrum – dzięki eliminacji tranzytu ilość pojazdów spadnie, zmniejszą się więc również korki.
Projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.
Nowa organizacja ruchu na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli to kolejny krok do uspokojenia ruchu w centrum miasta. W połowie lipca rozpocznie się przebudowa kolejnego odcinka I obwodnicy – ul. Dunajewskiego, między ul. Karmelicką a ul. Długą. Podczas trwających do jesieni prac ulica ta zyska oblicze zbliżone do obecnego kształtu ul. Podwale. Ostatnia faza inwestycji zrealizowana zostanie w roku 2016 – wtedy torowisko zostanie wymieniona pomiędzy ul. Długą, a ul. Pawią (dla tego etapu opracowywana jest obecnie dokumentacja projektowa).
Źródło: UM Kraków