contentmap_plugin

P602023819 marca rozpoczną się prace związane z budową węzła drogi S7 z ul. Igołomską i Ptaszyckiego w rejonie Kopca Wandy. Z tego powodu pasażerów czekają zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów. Ruch samochodowy zostanie utrzymany, kierowcy mogą jednak natrafić na chwilowe zawężenia drogi.

W sobotę 19 marca wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ul. Ptaszyckiego. Linia 10 kursować będzie z Łagiewnik do Placu Centralnego im. R. Reagana bez zmian, następnie przez al. Solidarności i ul. Ujastek Mogilski do przystanku „Fort Mogiła”, gdzie tramwaj powróci na swoją stałą trasę do Pleszowa. Natomiast linia 16 pojedzie z Mistrzejowic do Placu Centralnego im. R. Reagana bez zmian, następnie al. Solidarności i ul. Ujastek Mogilski do Kopca Wandy. Przystanek końcowy i początkowy „Kopiec Wandy” dla linii 16 zlokalizowany będzie przy ul. Ujastek Mogilski przed zjazdem na pętlę.

W zamian uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 716, która kursować będzie po trasie: Pleszów - Igołomska, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II - Plac Centralny im. R. Reagana z częstotliwością co 20 minut.

Od 21 marca przywrócony zostanie ruch tramwajów na ul. Ptaszyckiego, natomiast wstrzymany będzie ruch tramwajów na odcinku Kopiec Wandy - Pleszów. W związku z tym wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
- linia 10 zostanie zawieszona,
- linia 16 kursować będzie po dotychczasowej zmienionej trasie przez al. Solidarności i ul. Ujastek Mogilski do Kopca Wandy,
- linia 21 kursować będzie na skróconej trasie z Osiedla Piastów do Kopca Wandy.

Linia 716 zostanie zlikwidowana, a w zamian uruchomione zostaną zastępcze linie: tramwajowa (70) i autobusowa (710).

***

Odcinek Kraków węzeł Igołomska - węzeł Christo Botewa, o długości 4,47 km, ma powstać do 2017 roku.

Droga stanowi fragment wschodniej obwodnicy Krakowa. Została zaprojektowana po nowym śladzie i jest powiązana z drogą krajową nr 79 za pomocą węzła „Igołomska” oraz ulicą Christo Botewa za pomocą węzła „Christo Botewa”. Na całym odcinku projektowanej drogi ekspresowej przewidziano przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Zaprojektowane w ramach inwestycji węzły drogowe, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

Źródło: UM Kraków

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.