edroga585W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska opublikowała raport bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2014 roku, z którego wynika, że tempo zmniejszania liczby ofiar wypadków uległo znacznemu spowolnieniu.

Chociaż liczba wypadków i ofiar w strefach robót drogowych tylko stanowi niewielką ich część, nie ulega wątpliwości, że praca nad utrzymaniem dróg jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zadań w budownictwie drogowym. Ważne jest więc stworzenie jak najbezpieczniejszych warunków dla tych pracowników.

Ponieważ infrastruktura drogowa w Europie będzie się starzeć, a natężenie ruchu stale wzrasta, naprawy i różnego rodzaju interwencje drogowe w najbliższej przyszłości będzie coraz częstsze.

Biorąc to pod uwagę, a także bieżące prace UE w celu poprawy bezpieczeństwa pracowników, Europejska Federacja Drogowa (ERF - European Road Federation) opublikowała wytyczne dotyczące minimalnego poziomu bezpieczeństwa w strafach pracy na sieci TEN-T, dotyczące m.in. ITS, znaków, oznakowania i oświetlenia.

- Te wytyczne to rezultat trzech lat naszej pracy - wyjaśnia John Kreps, przewodniczący grupy roboczej zajmującej się bezpieczeństwem pracy w ERF. - W sumie zebraliśmy krajowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa pracy z 16 państw członkowskich UE, a następnie przeprowadziliśmy analizę i ocenę, w jaki sposób najlepiej wykorzystać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i poprawić brd w sposób najbardziej opłacalny.

W uzupełnieniu do ogólnych zaleceń, wytyczne zawierają jeszcze trzy przykłady dobrych praktyk z Francji, Hiszpanii i Belgii dotyczące prac mobilnych, krótko- i długoterminowych.

- Mamy nadzieję, że wytyczne zwiększą świadomość na temat znaczenia poprawy bezpieczeństwa prac drogowych, zarówno na szczeblu UE, jak i państw członkowskich - powiedział Christophe Nicodeme, dyrektor generalny ERF. - Komisja Europejska dokonuje właśnie przeglądu dyrektywy 2008/96 w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury. Wierzymy, że nasze wytyczne zostaną wykorzystane i uda się do bezpieczeństwa  robót drogowych podejść w sposób bardziej zintegrowany i skoordynowany.

Źródło: EFR

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.