Inżynieria ruchu

strefa 30Prace przy nowym przejściu dla pieszych przez ul. Św. Marcin, na wysokości ulic Garncarskiej i Kantaka, są na ukończeniu. Drogowcy wymalowali już oznakowanie poziome i zaczęli układać chodnik.

BPP Radom 6Jak podaje w ostatnim lipcowym raporcie Najwyższa Izba Kontroli, w Polsce co trzecia zabita osoba na drodze to pieszy. Jedną z przyczyn tego stanu, zdaniem NIK, jest niezadowalający stan infrastruktury drogowej. Z ustaleń kontroli wynika, że infrastruktura pieszo-rowerowa znajduje się w złym stanie technicznym i jest niewłaściwie oznakowana. Policyjny raport o wypadkach z ubiegłego roku również nie pozostawia złudzeń - w 2015 roku tylko na przejściach dla pieszych doszło do ponad 3,7 tys. wypadków, w których zginęło aż 240 osób, a ponad 3,7 tys. zostało rannych. Nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego to trzecia z najpoważniejszych przyczyn wypadków drogowych. „Najechania na pieszego” zanotowano prawie 8,5 tys., co daje drugi wynik pośród najczęstszych rodzajów wypadków. Najwięcej tego typu zdarzeń odnotowuje się w listopadzie, grudniu i styczniu, co wskazuje na to, że widoczność pieszego jest sprawą bardzo istotną.

Załączniki:
Pobierz (APP Zebra.pdf)APP Zebra.pdf[ ]1577 kB

pasyProducenci rozpuszczalników alarmują, że proponowane objęcie opłatami koncesyjnymi benzyn lakowych doprowadzi ten drobny w skali całej branży paliwowej segment do ogromnych strat. Przewidują one spadek sprzedaży o 30–60 proc., co może prowadzić do upadku mniejszych firm. To z kolei otworzy drogę do monopolu i wzrostu cen, również w zakresie farb służących malowaniu dróg.

TSPojedziemy szybciej na Trasie Sucharskiego w Gdańsku. W zeszłym tygodniu odbył się odbiór oznakowania, dzięki któremu kierowcy już teraz jada szybciej fragmentami Trasy – maksymalna dopuszczalna prędkość na dojazdach do Tunelu pod Martwą Wisłą została podniesiona - z dotychczasowych 70 do 100 km/h.

P41300298 sierpnia PKP PLK przystąpi do kolejnego etapu prac związanych z budową łącznicy kolejowej w Krakowie (przy skrzyżowaniu al. Powstańców Śląskich, Powstańców Wielkopolskich, ul. Wielickiej i Limanowskiego). Nastąpi wtedy czasowa zmiana organizacji ruchu. A już od 16 sierpnia należy liczyć się z największymi utrudnieniami.

strefa 30Od 17 sierpnia 2015 roku w Katowicach funkcjonuje Strefa Tempo 30. Wprowadzenie strefy kosztowało miasto ok. 150 tys. złotych, które przeznaczono na oznakowanie strefy, tj. znaki pionowe i piktogramy, ale też na przeprogramowanie kilkunastu sygnalizacji świetlnych.