Inżynieria ruchu
Puławy położone są w środkowo-wschodniej Polsce, na zachodnim krańcu województwa lubelskiego. Miasto stanowi północny wierzchołek słynnego „trójkąta turystycznego”: Kazimierz Dolny – Nałęczów – Puławy. Przez miasto przebiega jedna droga krajowa (nr 12). W tej sytuacji podstawowy szkielet układu drogowego w mieście oraz w obszarze tzw. „trójkąta turystycznego” tworzą drogi wojewódzkie. Szczególnie obciążona ruchem kołowym jest właśnie droga nr 824, stanowiąca jedyny dojazd do Kazimierza Dolnego z północnych i zachodnich obszarów Polski oraz dojazd do Nałęczowa.
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl
Federacja Drogowa Unii Europejskiej i Hiszpańskie Stowarzyszenie Drogowe wspólnie zaprezentowały wyniki trzyletniego projektu „Białe Drogi”, którego podstawową ideą było pozytywne podejście do bezpieczeństwa na drogach i skupienie się na tych odcinkach, na których nie giną ludzie, w przeciwieństwie do tradycyjnej praktyki koncentrowania się na czarnych punktach z najwyższą śmiertelnością.
Europejskie białe drogi to odcinki o długości co najmniej 15 km, na których w ciągu ostatnich 15 lat nie zdarzył się żaden śmiertelny wypadek. Po przeanalizowaniu statystyk z prawie 85,5 tys. km dróg i ponad 248 tysięcy wypadków z terenu UE, wyznaczono w sumie 982 białe odcinki, które stanowią około 40 proc. europejskiej sieci TEN-T (w Polsce zidentyfikowano 9 takich odcinków o łącznej długości 230 km).
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl
Komisja Europejska 19 marca br. przedstawiła trzy kroki, które umożliwią opracowanie kompleksowej strategii unijnej w zakresie obrażeń odniesionych w wypadkach drogowych.
1. Wspólna definicja obrażeń odniesionych w wypadkach drogowych
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl
Prace nad zwiększeniem bezpieczeństwa drogowego w UE do tej pory były prowadzone z powodzeniem. Podczas ostatniego okresu strategii w latach 2001–2010 liczbę ofiar śmiertelnych na drogach UE udało się ograniczyć o 43 proc., dzięki czemu wprawdzie nie osiągnięto strategicznego celu ograniczenia liczby drogowych wypadków śmiertelnych o połowę do 2010 r., ale udało się znacznie do niego zbliżyć. Niemniej jednak na każdą osobę, która poniosła śmierć w wypadku drogowym przypada szacunkowo dziesięć osób, które odniosły poważne obrażenia. Ponadto w przypadku poważnych obrażeń dane dotyczące poprawy stanu nie wyglądają już tak dobrze. Statystyki przekazane przez państwa członkowskie wykazują jedynie 36 proc. spadek między 2001 r. a 2010 r. Oprócz ludzkiego cierpienia konsekwencją wypadków są koszty społeczno-ekonomiczne, których wysokość szacuje się na około 2 proc. rocznego PKB Unii Europejskiej.
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl
W 2012 r. liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w UE zmniejszyła się o 9 proc. Według nowych danych opublikowanych 19 marca br. przez Komisję Europejską, w 2012 r. odnotowano najniższą liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych od czasu rozpoczęcia zbierania danych. Teraz rozpoczynają się prace nad strategią na rzecz zmniejszenia liczby rannych.
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl
Długotrwały proces przygotowania poprawnej dokumentacji aplikacyjnej, kłopoty z wyłanianiem wykonawców, korekty finansowe za uchybienia w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych, kolizja czasoprzestrzenna z inną inwestycją/projektem, pozyskiwanie decyzji administracyjnych – są to zasadnicze problemy występujące w przedsięwzięciach z dziedziny ITS. Zawarto je we wnioskach z badania ewaluacyjnego „Ocena najważniejszych problemów występujących w projektach z zakresu inteligentnych systemów transportowych w ramach działania 8.3 POIiŚ”, wykonanego na zlecenie Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
- Szczegóły
- Redakcja - edroga.pl