Inżynieria ruchu

Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (IV) System monitorowania i nadzoru ruchu pojazdówSystem Monitorowania i Nadzoru Ruchu Pojazdów ma za zadanie gromadzenie i dostarczanie szczegółowych danych dotyczących liczby i rodzaju pojazdów poruszających się w obszarze objętym systemem. System ten dostarcza dane dotyczące stopnia swobody ruchu, czasów przejazdu na odcinkach dróg, ulic i sieci transportu zbiorowego, średniej prędkości potoku pojazdów w obrębie odcinków międzywęzłowych ulic.

Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (III) Sieć transmisji danychElementem niezbędnym dla każdego systemu zarządzania ruchem jest sieć transmisji danych. Sieć transmisji danych dla ZSZR TRISTAR została zaprojektowana w sposób ułatwiający dołączenie do centrum wielu urządzeń rozmieszczonych w obszarze skrzyżowań. Wprowadzono obiekt o nazwie Lokalny Węzeł Telekomunikacyjny – LWT. W realizacji fizycznej jest to trójkomorowa szafa zasilająco-telekomunikacyjna posadowiona w sąsiedztwie sterownika sygnalizacji (zwana szafką TRISTAR) zawierająca:

Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (I) Cel wdrożeniaZintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR umożliwi sprawną i efektywną realizację zadań aglomeracyjnych, miejskich, obszarowych i lokalnych, stawianych zarządom dróg i zarządom transportu na obszarze Trójmiasta.

Celem zarządzania ruchem drogowym i transportem drogowym na obszarze Trójmiasta jest:

- umożliwienie zaspokojenia części popytu na podróże, która wynika z aktualnej podaży systemu transportu, przy eliminacji lub minimalizowaniu zjawisk niekorzystnych (zatłoczenia, korki, obniżenie sprawności systemu),

Zasadniczą funkcją poziomu centralnego systemu jest integracja wszystkich wchodzących w skład ZSZR TRISTAR systemów. Integracja jest zapewniona przez wspólne środki sprzętowe i programowe zainstalowane na poziomie centralnym, wspólną sieć transmisji danych, wspólne bazy danych umożliwiające wzajemne wykorzystanie danych i produktów przetwarzania podsystemów wchodzących w skład ZSZR TRISTAR. Jednak poszczególne systemy wchodzące w skład ZSZR TRISTAR cechują się autonomią w podstawowym zakresie działania i w tym zakresie są odporne na awarie systemu nadrzędnego.

Zrównoważony rozwój SkopjeSkopje, stolica Macedonii, to miasto liczące około 650 tys. mieszkańców. Żyje tam prawie 30 proc. ludności kraju. Choć miasto w ostatnich latach gwałtownie się rozwija, system transportowy nie nadąża za tymi zmianami. To spowodowało pewne negatywne trendy: liczba przejazdów środkami transportu publicznego spadła tam ze 150 mln w 1989 roku do 60 mln w 2006 roku. W tym samym czasie wzrosła liczba podróży samochodami z 25 do 38 proc.

Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. IISzwajcarskie miasto Grenchen zostało podzielone na dwie odrębne części główną arterią, na której codzienne natężenia ruchu sięgały aż 142000 pojazdów. Potoki pieszych kierowane były do centrum przez przebiegające pod arterią przejście podziemne o długości 75 m. Waga przykładana do ruchu drogowego przyczyniła się do wyludnienia centrum miasta i jego negatywnego postrzegania. Na codzienne zakupy mieszkańcy woleli jeździć do Biel.