sign 441318 640W nocy z 26 na 27 maja nastąpiło zamknięcie linii kolejowej Warszawa-Gdańsk w rejonie budowy Trasy Świętokrzyskiej. Do 11 czerwca do północy będą prowadzone prace związane z umieszczeniem wybudowanej konstrukcji tunelu w nasypie. Pociągi kursujące tą linią zostały skierowane na trasę objazdową.

W pierwszej kolejności nastąpi demontaż trakcji kolejowej i torów oraz rozbiórka nasypu. Następnie przeprowadzona będzie operacja umieszczenia tunelu w nasypie, a na koniec odtworzona zostanie infrastruktura kolejowa.

Technologia wykonywania tuneli kolejowych na budowie Trasy świętokrzyskiej zakłada maksymalne skrócenie czasu zamknięć linii kolejowych, w tym trasy Warszawa-Gdańsk, na której odbywa się ruch m.in. pociągów Pendolino. W tradycyjnej technologii wyłączenia trwałyby co najmniej trzy miesiące, a utrudnienia na nich nawet dłużej. Zastosowanie metody polegającej na transporcie tunelu pozwoli skrócić czas zamknięcia do 16 dni.

Konstrukcja tunelu powstała obok nasypu, a w docelowe miejsce przetransportowana będzie na początku czerwca. Do tego celu wykorzystane zostaną specjalistyczne, wieloosiowe wózki samobieżne o wysokiej nośności, które przejadą po rampie najazdowej z prędkością kilkunastu metrów na godzinę do uprzednio przygotowanego miejsca docelowego w nasypie. Konstrukcja ważąca ponad 4 tys. ton pokona drogę o długości 120 metrów. Transport tunelu będzie zwieńczeniem kilkunastomiesięcznych prac przygotowawczych do tej operacji.

Źródło: ZMID w Warszawie

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.