made with love from Joomla.it

DSC 1368xxx1000Budowa węzła drogowego w Poroninie wkroczyła w kolejny etap. Aż do początku listopada zamknięty będzie stary most na potoku Poroniec. Nie powoduje to jednak żadnych utrudnień dla kierowców podróżujący do Zakopanego i z powrotem. Ruch na trasie jest płynny i odbywa się przez tymczasowy most. Cała inwestycja zakończy się w sierpniu przyszłego roku i kosztować będzie 50 mln zł.
Pełną parą idzie realizacja jednej z najważniejszych drogowych inwestycji Podhala, która znacznie usprawni przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Od 27 marca do listopada tego roku kierowcy podróżujący DK nr 47 w Poroninie będą jeździeć przez potok po tymczasowym moście. Zamknięty został także wjazd do Poronina od strony zakopianki (nie ma możliwości skrętu w DW 961 z obu kierunków). Dla samochodów ważących powyżej 15 ton, które chcą dojechać do Poronina, wytyczono objazd od strony Bukowiny Tatrzańskiej. Aby nim pojechać kierowcy muszą już w Nowym Targu skręcić na DK 49 prowadzącą przez Białkę Tatrzańską, Bukowinę Tatrzańską i Wierch Poroniec. Mimo remontu zadbano także o wygodę pieszych - bez problemu można korzystać z chodnika biegnącego wzdłuż drogi.

W związku z inwestycją nieznaczne utrudnienia czekają jedynie mieszkańców ul. Za Torem i Kościuszki. Od 15 maja do listopada br. zaplanowano bowiem zamknięcie wjazdu/wyjazdu tych dwóch ulic. Będzie można do nich dojechać przez przejazd kolejowy na „Misiagach”.

DSC 1338xxx1000DSC 1362xxx1000DSC 1373xxx1000
Węzeł Poronin to kluczowa dla Podhala inwestycja, o którą od lat zabiegały władze Małopolski. Już w sierpniu 2018 rok tradycyjne skrzyżowanie zastąpi bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową oraz drogą krajową. Ponadto, nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Dla pieszych powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę dwóch nowych mostów.

Inwestorem całego zadania jest województwo małopolskie. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy – gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i województwo małopolskie. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.