edroga1005Do końca sierpnia 2017 roku powstanie kolejny, 12-km etap VeloDunajec. Nowoczesna trasa rowerowa z Biskupic Radłowskich do Wietrzychowic w całości przebiegać będzie po wale przeciwpowodziowym Dunajca. Co więcej, od lipca przyszłego roku rowerzyści przejeżdżający po ścieżkach VeloDunajec i Wiślanej Trasie Rowerowej będą mogli skorzystać z 7 komfortowych Miejsc Obsługi dla Rowerów. Umowy na realizację obydwu inwestycji podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdroju podpisali: marszałek Jacek Krupa i wykonawcy obu inwestycji.  

- Małopolska jest niekwestionowanym liderem w Polsce jeśli chodzi o budowę ścieżek rowerowych. Ten projekt realizowany jest nie tylko koncepcyjnie ale przede wszystkim te ścieżki są już w budowie, a wiele fragmentów jest już gotowych - mówił marszałek Jacek Krupa. - Widać jak Małopolanie czekają na te inwestycje i jak one są potrzebne. Obserwujemy, że każdy nowy fragment trasy natychmiast zapełnia się rowerzystami.

Budowa drugiego odcinka ścieżki VeloDunajec to kolejny etap rozbudowy zintegrowanej sieci ścieżek rowerowych VeloMalopolska, która do 2020 roku liczyć będzie łącznie prawie 1000 km. Koszt budowy trasy z Biskupic Radłowskich do Wietrzychowic wyniesie 3,3 mln zł. Nowy odcinek połączy się z wybudowanym już odcinkiem ścieżki VeloDunajec od Ostrowa do Biskupic Radłowskich (14 km), stanowiąc jego kontynuację i połączenie z Wiślaną Trasą Rowerową w miejscowości Wietrzychowice. Trasa zaplanowana została tak, by w całości przebiegać po najbardziej atrakcyjnych, do tej pory niedostępnych i mało znanych terenach doliny Dunajca zapewniając rowerzystom malownicze widoki i przede wszystkim zdrową rekreację w czystym środowisku z dala od samochodów i spalin. Pierwsi rowerzyści będą mogli przejechać po ścieżce już pod koniec sierpnia przyszłego roku.

7 komfortowych Miejsc Obsługi Rowerzystów zostanie oddanych do użytku w lipcu 2017 r.  W każdym z punktów cykliści podróżujący po trasach VeloDunajec i Wiślanej Trasie Rowerowej będą mogli nie tylko zjeść, odpocząć lub schronić się przed słońcem, wiatrem i deszczem, ale także dzięki specjalnie przygotowanym tablicom informacyjnym z mapami turystycznymi sprawdzić na jakim etapie trasy obecnie się znajdują, czy naprawić swój rower. W punktach przewidziano także miejsce na ustawienie przenośnych toalet. Łącznie inwestycja wyniesie niespełna 1 mln zł, koszt jednego MORu oszacowany został na 141 tys. zł.

***

Do 2020 roku w Małopolsce powstanie prawie 1000 km dróg dla jednośladów. Zaprojektowano je tak, aby poszczególne trasy stworzyły spójną sieć obejmującą całe województwo. Z części ścieżek można już korzystać. Kolejne 175 km gotowych będzie do końca 2016 roku (dwa odcinki Wiślanej Trasy Rowerowej – 91 km od Drwini do Szczucina i 84 km od Brzeszcz do Skawiny). Do końca przyszłego roku gotowe powinno być kolejne 170 km tras. (VeloDunajec od Biskupic Radłowskich do Wietrzychowic i od Zakopanego do Sromowców Niżnych, VeloMetropolis (EuroVelo4) od Woli Batorskiej do m. Jodłówka Wałki, VeloRudawa i VeloRaba.)

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.