DSC04232Rynek samochodów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno europejski, jak i polski. Dynamika to jednak procenty, a nie wolumen. Ten nadal pozostaje na niskim poziomie. W ciągu trzech kwartałów w 2017 roku sprzedano w Polsce zaledwie 300 samochodów elektrycznych.

 

– To wynik o 200 proc. lepszy niż w ubiegłym roku – powiedział serwisowi eNewsroom Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar – Wzrost wiąże się z cenami, które ostatnio poszły w dół. To także większe zainteresowanie oraz medialny szum wokół tego typu aut. Wynik pozostaje jednak nadal niski. W Unii Europejskiej w pierwszym półroczu 2017 roku sprzedano ponad 110 tys. takich pojazdów. W stosunku do polskiego rynku to ogromna liczba. Wzrost jest jednak mniejszy, bo na poziomie 40 proc. W skali całej branży, w porównaniu do samochodów z napędami klasycznymi, to imponujący wynik. Jednym z najpopularniejszych modeli na rynku europejskim, ale i na polskim jest Nissan Leaf. Marka ta od lat dostarcza samochody elektryczne do Europy. Model ten zyskał dużą popularność i cieszy się zaufaniem klientów. Zajmował już pierwsze miejsce na liście rankingowej w Norwegii, gdzie rynek pojazdów elektrycznych rozwija się najbardziej dynamicznie – dodał Drzewiecki.

Źródło: eNewsroom.pl

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.