P8230022Dziś (15 lipca) w Krakowie zostanie uruchomionych 200 rowerów miejskich, które będą dopuszczone do jazdy po mieście do końca sierpnia. Krakowianie, turyści i wszyscy amatorzy dwóch kółek nie zostaną pozbawieni tej atrakcji w okresie wakacji, a już jesienią będą mieli szansę przesiąść się na rower czwartej generacji, o który Kraków stara się już od ubiegłego roku.

Dzięki temu Kraków będzie jedynym miastem w Polsce, w którym rower publiczny będzie dotowany z pieniędzy budżetu tylko w niewielkim stopniu. 14 lipca została podpisana umowa koncesyjna na uruchomienie w Krakowie roweru 4G.

15 lipca w Krakowie ruszy 27 stacji rowerowych, w takich lokalizacjach jak w 2015 r. - wyłączonych z systemu będzie 7 stacji w pobliżu centrum na czas ŚDM. Do dyspozycji osób wypożyczających rowery będzie 200 pojazdów, na których krakowianie jeździli już w roku ubiegłym i które przez ostatnie dni przechodziły gruntowne przeglądy w punktach obsługi serwisowej.

Tymczasowym operatorem roweru miejskiego od 15 lipca do 31 sierpnia będzie firma wyłoniona w przetargu. System będzie działał na zasadach zbliżonych do tych, które obowiązywały w ubiegłym roku. Ważność zachowują także loginy, konta i zgromadzone środki użytkowników.

Prawdziwy przełom rowerowy w Krakowie nastąpi jesienią, kiedy zostaną uruchomione rowery czwartej generacji, które będą służyć mieszkańcom przez najbliższe 8 lat. Jednoślady 4G to prawdziwa rewolucja technologiczna. Charakteryzują się dużą wytrzymałością i wysokim komfortem, a dzięki wyprostowanej pozycji podczas jazdy, są wysoko oceniane przez użytkowników. Fabrycznie wyposażone są w wał cardana zastępujący łańcuch, a zatem koniec z brudzeniem nogawek i serwisem w tym zakresie. Dodatkowe wyposażenie to m.in. koszyk stalowy, komputer pokładowy, aktywny gps i oświetlenie LED. W nowym systemie wszystkie wcześniej założone konta i zgromadzone środki przez użytkowników będą nadal aktywne. Nowością jest także to, że rower miejski będzie obecny w Krakowie przez cały rok, także w zimie, jest zatem szansa udowodnić, że to całoroczny środek transportu.

- Ponadto chcielibyśmy, aby środki, które udało się zaoszczędzić dzięki postępowaniu koncesyjnemu, czyli około 3 mln zł,  zostały przeznaczone na poprawę jakości infrastruktury rowerowej – mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

***

W kwietniu ZIKiT wyłonił firmę, która zwyciężyła w postępowaniu koncesyjnym na operatora krakowskiego roweru publicznego. Wybrano ofertę firmy BikeU z Warszawy, zanim jednak doszło do podpisania umowy, dwóch oferentów z koncesji złożyło skargę do sądu i stąd cała procedura uruchomienia roweru miejskiego opóźniła się o kilka miesięcy.

Źródło: ZIKiT Kraków

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.