wheels 560751 960 720W nocy z poniedziałku na wtorek (29.02/01.03) Opole aktywuje stacje wypożyczania rowerów, a opolanie po trzymiesięcznej przerwie zimowej, ponownie skorzystają z sieci, obejmującej 16 lokalizacji i 164 rowery. W latach 2012 – 2015 w systemie Opole Bike zarejestrowało się prawie 15 tysięcy użytkowników, którzy na przestrzeni czterech sezonów dokonali 235 tysięcy wypożyczeń.

– Te dane pokazują jednoznacznie, że mieszkańcy Opola polubili miejskie rowery i chętnie z nich korzystają. Mam nadzieję, że ten tani i ekologiczny środek transportu będzie bił kolejne rekordy pod względem ilości użytkowników i pokonanych kilometrów – mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Rowery miejskie wracają po przerwie zimowej, która rozpoczęła się 1 grudnia. W tym czasie operator przeprowadził konserwację systemu, naprawy rowerów oraz przygotował infrastrukturę na kolejny sezon. Rozpocznie się on w nocy z poniedziałku na wtorek. – Rowery na stacjach pojawią się wcześniej, ale cały system uruchomimy równocześnie, zaraz po północy – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – Zanim to nastąpi, zachęcamy wszystkich, by także przygotowali się do startu. Warto wcześniej sprawdzić swoje konto Opole Bike i dokonać doładowania, jeśli jest taka potrzeba. Przypominamy, że konto jest aktywne, czyli umożliwia dokonywanie wypożyczeń, gdy znajduje się na nim minimum 10 zł – dodaje.

Na inaugurację nowego sezonu, użytkownicy będą mieli do dyspozycji 164 rowery oraz 16 stacji: Chabrów – Agawa, Spychalskiego – Wrocławska, Kampus – Prószkowska, Politechnika – Sosnkowskiego, Dworzec Głowny PKP, Uniwersytet – Oleska, Uniwersytet – Ozimska, Ozimska – Piotrkowska, Sosnkowskiego – Skaut, Niemodlinska – Spychalskiego, Pętla Autobusowa – Dambonia, Plac Wolnosci, Wyspa Pasieka, Rondo, Niemodlińska/Hallera oraz CH Karolinka. Ostania z wymienionych lokalizacji jest stacją uruchomioną na zasadach sponsorskich.

W ubiegłym sezonie Nextbike Polska odnotował w Opolu 69 750 wypożyczeń oraz 3 555 rejestracji użytkowników. Oznaczało to wzrost tych współczynników o odpowiednio 19 i 36 procent w stosunku do sezonu 2014.

Warto przypomnieć, że działanie systemu miejskich rowerów w Opolu reguluje umowa z 2015 r., na podstawie której miasto zamówiło 15 stacji rowerowych, 160 rowerów (w tym 10 rezerwowych) i 225 stojaków. Koszt zamówienia na lata 2015 – 2018 wynosi 1.387.543 zł, w latach 2016 - 2018 w równych częściach po 329.181 zł.

Jednocześnie Miasto Opole cały czas otwarte jest na rozszerzanie gamy usług jakie niesie ze sobą system miejskich rowerów. Między innymi w temacie ryksz oraz rowerów cargo trwają aktualnie rozmowy i analizy finansowe.

 

 

Źródło: Urząd Miasta Opola

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.