contentmap_plugin

Zawodzie1Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego na Zawodziu w Katowicach. Wykonawca przystąpił do inwentaryzacji.

 

– Mieszkańcy mogą spodziewać się odwiedzin przedstawicieli firmy działającej na zlecenie wykonawcy robót, konsorcjum ZUE S.A i Unibep S.A, którzy będą chcieli sprawdzić stan techniczny ich mieszkań. Każda z uprawnionych osób do przeprowadzenia takiej wizyty będzie wyposażona w specjalny identyfikator. O inwentaryzacji technicznej powiadomieni są także administratorzy budynków – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.

Jednocześnie wykonawca przystąpi do badań geologicznych, których przeprowadzenie jest konieczne przed przystąpieniem prac budowlanych. Od poniedziałku 22 stycznia zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli. - W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów, na razie bez wprowadzania zmian w organizacji ruchu dotyczące autobusów i kierowców samochodów – dodaje rzecznik.

Zawodzie2Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. - Zrealizowanie zaplanowanych działań w perspektywie najbliższych kilku lat przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych i tworzących jednolity zrównoważony system. W Katowicach kładziemy nacisk na tzw. transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy wszystkich uczestników ruchu - pieszych, rowerzystów, osób korzystających z komunikacji publicznej, ale także kierowców – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Inwestycję w Zawodziu realizuje firma ZUE SA, która podpisała jako lider konsorcjum, wspólnie ze spółką Unibep umowę o wartości 66,4 mln zł brutto. Pierwsi pasażerowie skorzystają z centrum w czwartym kwartale 2019 roku. Inwestycja centrum przesiadkowego obejmuje budowę: budynku dworca o powierzchni 365 m2 (m.in. zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedaży biletów i toalety), dwóch parkingów naziemnych dla 275 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiaty peronowej, miejsc postojowych dla autobusów i punkty Kiss&Ride.

W Katowicach podobnych inwestycji planowanych jest aż osiem, a cztery z nich powstanie w ciągu 2 najbliższych lat. - Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki - dodaje prezydent.

Pierwszy węzeł przesiadkowy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a pierwsi podróżni będą mogli z niego skorzystać w połowie 2018 roku. W przypadku węzła w Brynowie – kilka dni temu przekazano teren budowy i wkrótce poznamy szczegóły prowadzonych prac przez konsorcjum firm: WARBUD S.A., Przedsiębiorstwo STOR Sp. z o. o. Inwestycja ta zostanie zakończona w trzecim kwartale 2019 roku. Czwarty węzeł powstanie przy ulicy Sądowej. Będzie on obsługiwał kursy dalekobieżne. Obecnie trwa procedura przetargowa, w której ofertę złożyły 4 podmioty.

Źródło: UM Katowice

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.